فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

ژاپن هم به لیست متعهدان فولادی آمریکا پیوست

ژاپن هم به لیست متعهدان فولادی آمریکا پیوست
پایگاه خبری معدن نیوز -مقامات دولت آمریکا می‌گویند به توافقی دست یافته‌اند تا اساسا تعرفه ۲۵ درصدی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بر فولاد وارداتی ژاپن وضع کرده بود، لغو کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مقامات دولت آمریکا می‌گویند به توافقی دست یافته‌اند تا اساسا تعرفه ۲۵ درصدی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بر فولاد وارداتی ژاپن وضع کرده بود، لغو کند.

این قرارداد منعقد شده با ژاپن اولین محموله 1.25 میلیون تن فولاد وارداتی را از مالیات معاف می‌کند. این مقدار فولاد برابر با میانگین واردات آمریکایی‌ها از ژاپن در سال‌های 2018 و 2019 است که در واقع تعرفه‌ها را لغو می‌کند و در عین حال امکان دریافت مالیات بر واردات بیش از این مبلغ را نیز فراهم می‌کند.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا گفت: «توافقی که ما به آن رسیدیم صنعت فولاد آمریکا را تقویت می‌کند و نیروی کار آن را تضمین می‌کند که رقابتی می‌ماند، در حالی که دسترسی بیشتر به فولاد ارزان‌تر را فراهم می‌کند و به یک عامل تحریک‌کننده بزرگ بین ایالات متحده و ژاپن، یکی از مهم‌ترین متحدان ما، رسیدگی می‌کند».

کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده گفت که توافق با ژاپن به همراه یک قرارداد جداگانه در سال گذشته در مورد فولاد با اتحادیه اروپا، آنها را در جایگاه بهتری برای رقابت با چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان قرار می‌دهد.

به گفته انجمن جهانی فولاد مستقر در بلژیک، دولت بایدن صراحتاً سیاست‌های خود را بر روی رقابت با چین متمرکز کرده است، چینی که بیشترین تولید جهانی فولاد را به خود اختصاص داده است.

ترامپ در مارس 2018 تعرفه‌های فولاد را به دلایل امنیتی اعلام کرد، حتی اگر این مالیات‌ها در ابتدا به بسیاری از متحدان ایالات متحده ضربه زد. رئیس جمهور سابق از بند 232 قانون گسترش تجارت 1964 استفاده کرد که اجازه می‌دهد بر کالاهایی که در مقادیر زیادی وارد می‌شوند و امنیت ملی را مختل کند، تعرفه اعمال شود. خطر تعرفه‌ها این است که شرکت‌ها قیمت‌های بالاتر را به شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان منتقل می‌کنند، به طوری که مالیات در نهایت به‌طور غیرمستقیم توسط آمریکایی‌ها پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است دستورالعمل جدید فولاد از اول آوریل اجرایی می‌شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد