اخبار استان ها

۶۵ محدوده معدنی لرستان به مزایده گذاشته شدند

۶۵ محدوده معدنی لرستان به مزایده گذاشته شدند
پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس سازمان صمت لرستان گفت: ۶۵ محدوده معدنی در استان به مزایده گذاشته شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -رئیس سازمان صمت لرستان گفت: ۶۵ محدوده معدنی در استان به مزایده گذاشته شده است.

بهمن جعفری اظهار کرد: با توجه به اینکه در اسفندماه ۱۴۰۰ یک مزایده عمومی در حوزه معدن داشتیم که بحث درخواست اکتشاف، پروانه‌های اکتشاف و پروانه‌های بهره‌برداری با مزایده که در نیمه اول سال جاری انجام شد ۱۷ فقره محدوده معدنی را به متقاضیان واگذار کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز یک مزایده عمومی در دست اقدام داریم که زمینه واگذاری تعدادی دیگر از محدوده‌های معدنی که قبلاً راکد بودند را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم تا شاهد توسعه فعالیت‌های معدنی باشیم.

جعفری عنوان کرد: این معادن عمدتاً محدوده‌هایی هستند که پروانه اکتشاف دریافت کرده یا بهره‌برداری شدند و معادن متروکه بوده و به دلایل مختلف صلب صلاحیت و ابطال شده‌اند و ما مجدداً این معادن را به مزایده می‌گذاریم تا سرمایه‌گذاران بتوانند از این ظرفیت به صورت قانونی استفاده کنند.

رئیس سازمان صمت لرستان بیان کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های معدنی و استفاده بهینه از ذخایر مواد معدنی استان و معادنی که قبلاً پروانه اکتشاف و بهره‌برداری برای آن‌ها صادر شده و معادن متروکه برای اینکه به چرخه تولید برگردند قانونگذار وزارت صمت را به واگذاری از طریق مزایده عمومی مکلف کرده است.

وی تصریح کرد: در اسفندماه ۱۴۰۰ یک مزایده عمومی برگزار کردیم که در سه ماهه اول ۱۴۰۰ کارهای واگذاری آن‌ها را انجام دادیم و در نهایت ۱۷ فقره محدوده معدنی واگذار کردیم.

این مسئول گفت: در حال حاضر مزایده دیگری در دست اقدام داریم که مطابق آن ۶۵ محدوده معدنی نیز به مزایده گذاشته شده و تا پایان سال نیز معادلات اجرایی آن‌ها را انجام می‌دهیم که مشخص شود در نهایت چند محدوده را به سرمایه‌گذاران بخش معدنی واگذار می‌کنیم.

جعفری تصریح کرد: بیشترین محدوده‌های واگذار شده معدنی مربوط به شهرستان‌های الیگودرز، دورود و ازنا است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد