سایر

۱۳۹ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی در هرمزگان آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است

۱۳۹ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی در هرمزگان آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است
پایگاه خبری معدن نیوز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ۶۶ طرح بزرگ صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۳۹ هزار میلیارد تومان در هرمزگان کلنگ‌زنی و بهره‌برداری می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ۶۶ طرح بزرگ صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۳۹ هزار میلیارد تومان در هرمزگان کلنگ‌زنی و بهره‌برداری می‌شود.

طرح های افتتاحی در حوزه ایجاد واحدهای صنعتی و تکمیل زنجیره مواد معدنی در زمینه شهر شیشه، زنجیره معادن آهن، سیلیس، گچ و موزه های دیگر در استان هدف گذاری شده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی حتی یک گرم فولاد هم در استان نداشتیم و واحدهای صنعتی ناچیز و حوزه معدن نیز کار قابل توجهی انجام نشده بود اما امروز آمار و ارقامی که در حوزه‌های یادشده وجود دارد، میلیاردی است.

وی با بیان اینکه ۲۹ هزار کیلومتر مربع در حال اکتشاف معدنی در هرمزگان هستیم، افزود: در حوزه ذخایر معدنی نیز به ذخایر جدیدی دست یافته ایم که می توان به حوزه معادن آهن با دخیره بیش از ۸۰۰ میلیون تن سنگ‌آهن هماتیت اشاره کرد.

قاسمی همچنین با بیان اینکه پیش از این در استان هرمزگان آهن مگنتیت نداشتیم، گفت: با اکتشافات جدید حجم ذخایر قطعی آهن مگنتیت به ۸۰۰ میلیون تن رسیده است که می‌تواند در طرح شهر فولاد بسیار تاثیرگذار باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه تا پیش از این تمام معادن فعال استان ۳۰۰ معدن بوده است، گفت: امسال مزایده ۲۱۳ معدن را با بسته‌های سرمایه‌گذاری متنوع برگزار کردیم و با حمایت استاندار بیش از پنج بسته سرمایه‌گذاری برای این مهم مهیا شده است.

قاسمی، محدودیت‌های برق و گاز در تابستان و زمستان را یکی از موانع اصلی رشد تولید در صنایع دانست و گفت: تاکنون با همراهی خوب مجموعه‌های مدیریت گاز و برق مواجه بوده ایم و با وجود همه محدودیت‌ها امسال با ۲۱ میلیون تن تولید افزایش ۱۱ درصدی محقق شده؛ در حالی که هدف‌گذاری کشوری برای رشد تولید، هشت درصد بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد