سایر

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد مطرح کرد:

امضای ۴ قرارداد سرمایه گذاری در حوزه‌های فولاد و پتروشیمی در لامرد

امضای ۴ قرارداد سرمایه گذاری در حوزه‌های فولاد و پتروشیمی در لامرد
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از امضای سه قرارداد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در حوزه های فولاد و پتروشیمی خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از امضای سه قرارداد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در حوزه های فولاد و پتروشیمی خبر داد.

کوروش فتاحی امروز در نشست خبری که در محل منطقه ویژه اقتصادی لامرد استان فارس و به مناسبت دهه فجر برگزار شد، افزود: یکی از قراردادهای سرمایه گذاری در حوزه فولاد است که ۵۰ هکتار زمین جهت استقرار کارخانه به سرمایه گذار واگذار شده است.

وی افزود: همچنین سه مورد سرمایه گذاری در حوزه های پتروشیمی اجرا خواهد شد که تولیدکننده محصولاتی همچون اتانول، متانول، انواع رزین و بوتادین نام برد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به اقدامات توسعه ای در بخش زیرساخت منطقه، گفت: در حال حاضر ۱۹۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در توسعه زیرساخت های منطقه مورد توجه است و با اجرای آن مجموع سرمایه گذاری در این حوزه به بیش از ۳۰ میلیارد ریال می رسد.

تهیه و تامین انرژی

فتاحی افزود: تهیه و تامین انرژی صنایع انرژی بر مستقر در منطقه از اولویت های این مجموعه محسوب می شود و تامین آب از طریق طرح انتقال آب خلیج فارس، برنامه احداث نیروگاه برق ۹۱۳ مگاواتی و تامین گاز پایدار از خطوط ۴ و ۸ سراسری از برنامه های منطقه ویژه لامرد محسوب می شود.

سرمایه گذاری بزرگ در منطقه ویژه لامرد

وی در خصوص سرمایه گذاری انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: آلومینیوم جنوب به عنوان مدرن ترین خط تولید شمش آلومینیوم در ایران و جهان، نیروگاه برق خورشیدی در مساحت ۲۰ هکتار و تولید ۸ مگاوات برق در سال از پروژه های برجسته منطقه به شمار می رود.

برنامه های های توسعه ای برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری در این منطقه اقتصادی را از استراتژی های منطقه و ایمیدرو نام برد و اعلام کرد: احداث مسیر لامرد به پارسیان، ایجاد ریل آهن در همین مسیر، خط انتقال نفت و ایجاد پارک پتروشیمی از برنامه های توسعه ای در جهت ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران است.

مسئولیت اجتماعی

فتاحی گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، استقرار سرمایه گذاران را منوط به رعایت مسائل زیست محیطی کرده و همچنین شاخص های بهره وری را مورد توجه قرار داده است.

شایان ذکر است؛ جمعی از خبرنگاران طی روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه جاری از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی لامرد دیدن کردند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد