رویدادها و گزارش های ویژه

همکاری‌های زمین‌شناسی ایران و زیمبابوه تقویت می‌شود

همکاری‌های زمین‌شناسی ایران و زیمبابوه تقویت می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز -به‌دنبال برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و زیمبابوه همکاری دو کشور در پروژه‌های زمین‌شناسی کاربردی، اکتشافی، معدنکاری وآموزش پرسنل تقویت خواهد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -به‌دنبال برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و زیمبابوه همکاری دو کشور در پروژه‌های زمین‌شناسی کاربردی، اکتشافی، معدنکاری وآموزش پرسنل تقویت خواهد شد.

نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه در تاریخ ۱۲ بهمن سال جاری آغاز به کار کرد و پس از برگزاری نشست‌های کمیته‌های تخصصی مختلف، پیش از ظهر امروز (یکشنبه، ۱۶ بهمن) سند اجلاس دوجانبه به امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و وزیر امور خارجه زیمبابوه رسید.

بر اساس این گزارش؛ در سند اجلاس در قسمت تفاهمات صنعتی و معدنی ذکر شده است: «سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران آمادگی دارد در اجرای پروژه‌های‌زمین‌شناسی‌کاربردی، اکتشافی، معدنکاری و آموزش پرسنل با سازمان زمین‌شناسی زیمبابوه همکاری کند».

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران و سازمان زمین‌شناسی زیمبابوه در زمینه موضوعات زمین‌شناسی و اکتشاف مواد معدنی به تفاهمات خوبی رسیده‌اند.

به دنبال مذاکرات انجام شده از سوی «هانیه بخشایی» مدیر اداره بین‌الملل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با آقای «مازمو» مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر سیاست‌های راهبردی و آقای «دلیوایو» کارشناس ارشد توسعه مواد معدنی وزارت معادن و توسعه معدن زیمبابوه در خلال برگزاری این اجلاس و اظهار تمایل مدیران این کشور بر آغاز همکاری مشترک زمین‌شناسی و معدنی مقرر شد، یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان‌های زمین‌شناسی ایران و زیمبابوه تا پایان ماه می ۲۰۲۳ نهایی شود و دو طرف نسبت به ارسال طرح کلی موضوعات پیشنهادی در زمینه زمین‌شناسی و اکتشافات مواد معدنی از سوی سازمان زمین‌شناسی ایران تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ به سازمان زمین‌شناسی جمهوری زیمبابوه توافق کردند تا پس از گردآوری اطلاعات و داده‌های زمین‌شناسی و معدنی این کشور پیشنهادات تخصصی برای اجرایی شدن پروژه‌ها نهایی شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد