فولاد و آهن

تامین ۹۴درصدی نیازهای فولاد مبارکه از داخل کشور

تامین ۹۴درصدی نیازهای فولاد مبارکه از داخل کشور
پایگاه خبری معدن نیوز -نخستین نشست ستادی با اولویت حوزه بازرگانی (معاونت‌های خرید و فروش) مدیرعامل، معاونان، مدیران ارشد و میانی و جمع کثیری از کارکنان معاونت خرید در سالن اجتماعات شاهد شرکت برگزار شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -نخستین نشست ستادی با اولویت حوزه بازرگانی (معاونت‌های خرید و فروش) مدیرعامل، معاونان، مدیران ارشد و میانی و جمع کثیری از کارکنان معاونت خرید در سالن اجتماعات شاهد شرکت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این نشست با تأکید بر اهمیت جایگاه و عملکرد معاونت خرید در فولاد مبارکه گفت: ساختار ۹۱ درصد از هزینه‌های شرکت، اعم از هزینه‌های تولید و توسعه، در این معاونت شکل می‌گیرد و طبیعتاً بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل‌وفصل مسائل واحد خرید ضروری است.

نقش محوری معاونت خرید فولاد مبارکه در سودآوری و تولید

وی با اشاره به نقش محوری واحد خرید فولاد مبارکه در موفقیت، کاهش هزینه‌ها، سودآوری، تولید، توسعه و تقویت نیروی انسانی این شرکت افزود: اگر کارکنان واحد خرید کار خود را به‌خوبی انجام ندهند، تأمین‌کنندگان نمی‌توانند در همکاری با فولاد مبارکه موفق شوند و به‌تبع توفیقات دیگر نیز به دست نخواهد آمد.

طیب‌نیا با بیان اینکه معاونت خرید فولاد مبارکه با تمامی واحدهای شرکت و شرکت‌های طرف قرارداد بیرونی ارتباط چندجانبه دارد، تصریح کرد: این بخش به‌دلیل ارتباطات گسترده بیرونی، درواقع پیشانی کارخانه شناخته می‌شود و بر تجاری‌سازی نشان (برندینگ) و قضاوت جامعه پیرامونی در مورد فولاد مبارکه تأثیرگذار است.

کاهش چشم‌گیر هزینه‌های فولاد مبارکه با کوچک‌ترین اقدام در فرایندهای خرید

وی گفت: انجام فعالیت‌های تخصصی در حوزه خرید از اهمیت زیادی برخوردار است و آشنایی کامل با آیین‌نامه‌ها، اصول و فنون مذاکرات بازرگانی و داشتن تخصص در انجام مکاتبات از الزامات فعالیت در معاونت خرید فولاد مبارکه است.

طیب‌نیا با اشاره به اهمیت چابکی در فرایندهای خرید تأکید کرد: انجام تخصصی و دقیق حتی کوچک‌ترین اقدامات در فرایندهای خرید فولاد مبارکه می‌تواند منجر به کاهش قابل‌ملاحظه هزینه‌ها شود و با توجه به حجم قراردادهای خرید شرکت، میزان کاهش هزینه‌ها در این حوزه می‌تواند بسیار قابل‌تأمل باشد.

پیمانکاران و شرکای تجاری کسب‌وکار، بازوان اجرایی فولاد مبارکه هستند

وی اذعان داشت: «کیفیت»، «قیمت» و «سرعت» جزو شاخص‌های اصلی یک «خرید» خوب است، اما بهتر است شاخص دیگری تحت عنوان «سلامت» نیز به آن‌ها اضافه شود. به‌کارگیری صحیح فرایندها و رعایت دقیق قوانین و مقررات در خرید بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر ضرورت انجام فراخوان‌های شناسایی گسترده توسط معاونت خرید در فولاد مبارکه ادامه داد: اعلام عمومی با هدف به‌روزرسانی فهرست تأمین‌کنندگان به‌صورت مداوم و ماهانه منجر به شناسایی بهتر و هدفمندتر تأمین‌کنندگان خواهد شد. پیمانکاران و شرکای تجاری کسب‌وکار، بازوان اجرایی فولاد مبارکه هستند؛ بنابراین باید از آن‌ها حمایت کنیم.

گفتنی است در این نشست کارکنان رده‌های مختلف سازمانی معاونت خرید، به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و مدیرعامل شرکت نیز پاسخ‌گوی مسائل و مشکلات آنان بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد