فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

کاهش ۱.۶ درصدی تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۳

کاهش ۱.۶ درصدی تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۳
پایگاه خبری معدن نیوز -گروه صنعتی یوروفر روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار می‌رود تقاضای فولاد در اتحادیه اروپا در سال جاری به دلیل تورم شدید، مشکلات زنجیره تامین و واردات ارزان‌تر از تولید ۱.۶ درصد کاهش یابد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -گروه صنعتی یوروفر روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار می‌رود تقاضای فولاد در اتحادیه اروپا در سال جاری به دلیل تورم شدید، مشکلات زنجیره تامین و واردات ارزان‌تر از تولید 1.6 درصد کاهش یابد.

این پیش‌بینی 1.6 درصدی کمی خوش بینانه‌تر از کاهش 1.9 درصدی تقاضای فولاد است که این گروه صنعتی در آخرین به روزرسانی چشم‌انداز خود در اکتبر سال گذشته پیش‌بینی کرده بود. این گروه صنعتی برای ارائه پیش‌بینی‌های خود از تقاضای ظاهری فولا و تولید فولاد به اضافه واردات خالص از صادرات و مواد دریافتی که بیشتر در بلوک فرآوری می‌شود، استفاده می‌کند. 

این گروه صنعتی برای سال 2022 هم برآورد خود را برای تقاضا در سال 2022 را با کاهش 4.6 درصدی نسبت به پیش‌بینی قبلی 3.5 درصد کاهش داد.

اکسل اگرت، مدیر کل یوروفر گفت: "ما اکنون با توجه به شرایط جهانی و اتحادیه اروپا شاهد چیزی هستیم که در ماه‌های گذشته نسبت به آن هشدار داده‌ایم."

بحران انرژی، تورم، مسائل مربوط به زنجیره تامین و هزینه‌های بالای قوانین مربوط کربن‌زدایی همراه با واردات انبوه ارزان از کشورهای ثالث، یک کوکتل سمی برای صنعت است.

در بیانیه‌ای آمده است که در سه ماهه سوم سال گذشته - جدیدترین داده‌های واقعی موجود - مصرف فولاد 11.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به 32.2 میلیون تن رسید که پایین‌ترین میزان از زمان همه‌گیری COVID-19 است.

یوروفر همچنین افزود: انتظار می‌رود این بخش در سال 2024 با افزایش 1.6 درصدی تقاضا مواجه شود، اما بسته به قیمت انرژی، جنگ در اوکراین، تورم و زنجیره‌های تامین، این پیش‌بینی بسیار شکننده و نامشخص خواهد بود.

یوروفر گفت، با وجود انعطاف‌پذیری در صنایعی که از فولاد استفاده می‌کنند، از جمله خودروسازی و ساخت و ساز، که شاهد افزایش 4 درصدی فعالیت تولید در سه ماهه سوم سال گذشته بود، تقاضای ضعیف‌تر ادامه داشته است.

کل واردات فولاد در سه ماهه سوم به دلیل کاهش تقاضا، 17.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت، اما این اولین کاهش از سال 2021 بود و انتظار می‌رود در سال 2024 این اعداد بهبود قابل توجهی داشته باشند. با توجه به این موارد باید گفت که بر اساس داده‌های وب سایت یوروفر، واردات با استفاده از ارقام و اطلاعات سالانه در سال گذشته، از سال 2020 تا 2022، 35 درصد افزایش یافته است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد