اخبار استان ها

عملیات اجرایی تولید آهک هیدراته در شهرستان دیر آغاز شد

عملیات اجرایی تولید آهک هیدراته در شهرستان دیر آغاز شد
پایگاه خبری معدن نیوز -همزمان با سومین روز از گرامیداشت دهه فجر عملیات اجرایی تولید آهک هیدراته با ظرفیت ۴۵ هزار تن با حضور استاندار بوشهر در شهرستان دیر آغاز شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -همزمان با سومین روز از گرامیداشت دهه فجر عملیات اجرایی تولید آهک هیدراته با ظرفیت ۴۵ هزار تن با حضور استاندار بوشهر در شهرستان دیر آغاز شد.

استاندار بوشهر روز جمعه در این آئین گفت: عملیات اجرایی کارخانه تولید آهک هیدارته با سرمایه گذاری ۲هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و با پیش بینی اشتغال ۵۰ نفر امروز آغاز شده است.

احمد محمدی زاده افزود: نگاه دولت به سرمایه گذاران بخش خصوصی اعتقادی و بر مبنای حمایت کامل از افسران جبهه اقتصادی و سلاح و مهمات این جنگ همکاری و همیاری همه جانبه نظام دولتی با سرمایه گذاران برای رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی ادامه داد: ارزش جهانی بازار هیدراته دنیا هم اکنون ۳۶ میلیارد دلار است که پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۳۰ این رقم به ۵۶ میلیارد دلار برسد.

محمدی زاده مهمترین بازار مصرف آهک هیدراته را چین، هند، سریلانکا و مالزی عنوان کرد و گفت: ایران نیز امروز در مسیر صادرات این محصول گام برداشته است.

وی با اعلام اینکه استان بوشهر دارای معادن فراوانی از گچ و آهک است افزود: خلوص آهک موجود در این معادن به خصوص در جنوب استان تا ۹۹ درصد برآورد شده که سبب شده بازار مصرف اقدام به پیش خرید گچ و محصولات آهکی استان کند.

استاندار بوشهر صنایع فولاد، شیشه، پتروشیمی، تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی، احیاء استخر و مرداب‌ها، مصارف کشاورزی، کود، غذای دام، طیور، صنعت چرم و کاغذ عمده ترین شرکت‌ها و کارخانجاتی هستند که از آهک گچ استفاده می‌کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد