معدن

بازدید وزیر صمت از مجتمع پتاس خورو بیابانک؛

معادن در اولویت دولت قرار دارند

معادن در اولویت دولت قرار دارند
پایگاه خبری معدن نیوز -همزمان با دومین روز از ایام دهه فجر، وزیر صمت با حضور در شهرستان خور استان اصفهان، از مجتمع پتاس خور و بیابانک و طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع بازدید کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -همزمان با دومین روز از ایام دهه فجر، وزیر صمت با حضور در شهرستان خور استان اصفهان، از مجتمع پتاس خور و بیابانک و طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع بازدید کرد.

رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، با حضور در شهرستان خور از مجتمع پتاس خور و بیابانک با همراهی حسین شهامی مدیر مجتمع بازدید کرد.

بازدید از منطقه توریستی آبشار نمکی متعلق به مجتمع پتاس خور و بیابانک، حوضچه‌های تبخیری مجتمع و حضور در گلزار شهدای شهرستان خور از دیگر برنامه‌های بازدید وزیر صمت در این دیدار بود.

فاطمی امین در این دیدار با بیان اینکه تولید پتاس در این مجتمع از زیر ۲۰ هزار تن در سال به ۵۰ هزار تن رسیده است گفت: در تابستان امسال بعد از ۴ سال رشد بخش معدن مثبت شده است.

وی به رشد تولید پتاس در کشور اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده تولید پتاس در مجتمع پتاس خور و بیابانک که پیش از این زیر ۲۰ هزار تن در سال بود، امسال به ۵۰ هزار تن می رسد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه این مجتمع یک چهارم نیاز کشور را تامین می کند افزود: با طرح های توسعه ای پیش بینی شده در آینده تولید پتاس در کشور به ۲۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

فاطمی امین تاکید کرد: علاوه بر توسعه استحصال پتاس باید به فراوری شورآبه موجود نیز بپردازیم و در این زمینه اقداماتی برای استحصال منیزیوم صورت گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری موجود در این مجتمع گفت: هم اکنون مجتمع پتاس برای منطقه خور و بیابانک اشتغالزایی ۷۰۰ نفره داشته و با طرح های توسعه ای و توجه به گردشگری این ظرفیت افزایش می یابد.

وزیر صمت با اشاره به ظرفیت معادن در سراسر کشو جهت اشتغالزایی و توسعه تاکید کرد: معادن در اولویت دولت قرار دارند.

وی همچنین با اشاره به رشد بخش معدن گفت: در تابستان امسال بعد از ۴ سال رشد بخش معدن مثبت شده است.

محمدرضا کریمی مدیر طرح و برنامه‌ریزی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، حسین شهامی مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک، فرماندار، امام جمعه، نماینده و جمعی از مردم شهرستان خور در این بازدید وزیر صمت را همراهی کردند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد