فولاد و آهن

وزیر صمت:

رشد تولید ۸ درصدی فولاد ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی

رشد تولید ۸ درصدی فولاد ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی
پایگاه خبری معدن نیوز -وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران در بین ۱۰ کشور برتر تولید کننده فولاد قرار دارد افزود: ایران در تولید ماهانه فولاد در نوامبر سال میلادی گذشته رتبه هفتم دنیا را کسب کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران در بین ۱۰ کشور برتر تولید کننده فولاد قرار دارد افزود: ایران در تولید ماهانه فولاد در نوامبر سال میلادی گذشته رتبه هفتم دنیا را کسب کرد.

سید رضا فاطمی‌امین روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری آیین رونمایی از ورق فولاد زنگ نزن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت فولاد در ایران بعنوان صنعت پیشرفته و بالغی است و سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: باید در راستای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا که کارکرد ویژه ای دارند، حرکت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تولید این محصولات نه تنها نیاز کشور را تامین می کند و سود بالایی دارد، از ارزش افزوده بالاتری برخوردار است و به ما قدرت و اقتدار اقتصادی می دهد.

وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: برای برخورداری از اقتدار اقتصادی در دنیا باید محصولاتی تولید کنیم که کشورهای کمتری توان تولید آنها را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تولید این محصولات به ما کمک می کند تا در واردات وابستگی کمتری داشته باشیم و در عرصه بین المللی و صادرات هم قدرت اقتصادی بیشتری را برای کشور کسب کنیم.

فاطمی امین بیان کرد: اقدامی که امروز در فولاد مبارکه انجام شده جدای از سودآوری و ارزش افزوده برای این محموعه، افتخاری برای کشور است که امیدواریم تداوم داشته باشد.

فاطمی امین گفت: وضعیت مناسبی در زنجیره تامین فولاد در کشور وجود دارد و باید تمرکز ویژه ای بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر داشته باشیم.

آیین رونمایی از ورق فولاد زنگ نزن تولید شده در فولاد مبارکه (مجتمع فولاد سبا) با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد.

ورق فولاد زنگ نزن برای اولین بار در غرب آسیا و شمال آفریقا در فولاد مبارکه طراحی و تولید شد.

این محصول کاربرد زیادی در صنعت کشور دارد و سال های گذشته همه نیاز کشور به این محصول راهبردی از خارج تامین می شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد