سایر

سومین بازدید نخبگان دانشجویی کشور از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان انجام شد

سومین بازدید نخبگان دانشجویی کشور از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان انجام شد
پایگاه خبری معدن نیوز -بنیاد ملی نخبگان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نخبگان دانشگاه‌های تراز اول کشور را در قالب سومین اردوی علمی «راهیان پیشرفت» و با هدف آشنایی با دستاوردهای شرکت مس در ۴ دهه گذشته و طرح های توسعه در حال اجرا راهی مجتمع مس سرچشمه کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -بنیاد ملی نخبگان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نخبگان دانشگاه‌های تراز اول کشور را در قالب سومین اردوی علمی «راهیان پیشرفت» و با هدف آشنایی با دستاوردهای شرکت مس در 4 دهه گذشته و طرح های توسعه در حال اجرا راهی مجتمع مس سرچشمه کرد.

عباس ابراهیمی معاون سرآمدان بنیاد ملی نخبگان کشور در ابتدا ضمن قدردانی از مدیران شرکت ملی مس و مجتمع مس سرچشمه به منظور راه اندازی این نوع بازدیدها و با اشاره به حضور 32دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های برتر کشور در این دوره، گفت: از همه بخش‌ها ازجمله مدیریت کلان شرکت ملی مس، معاون طرح برنامه و بودجه، مدیر مجتمع مس سرچشمه، معاونت بهره‌برداری، امور تحقیق و‌ توسعه و روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان که در این بازدید همکاری داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: در آینده نزدیک نتایج مثبت و ‌موثر این بازدیدها در زمینه تحقیق و ‌توسعه، پژوهش‌های کاربردی و بهره‌وری در فرایندهای مجتمع را خواهیم دید.

معاون بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه  در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی داشته و نیز نوسازی‌های مختلفی را خوشبختانه انجام داده اما در افزایش بهره‌وری در برخی از بخش‌ها مانند حوزه کنترل سوخت، آلایندگی و هوشمندسازی جای کار بیشتر وجود دارد که ازسوی بنیاد نخبگان با راه‌اندازی بازدیدهای صنعتی مسایل و مشکلات در قالب طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مطرح و راه‌حل برای رفع چالش‌های این صنعت ارائه و پیشنهاد خواهد شد.

وی با اشاره به استمرار برنامه بازدید نخبگان از نواحی صنعتی، خاطرنشان کرد: امروز دور سوم بازدید نخبگان از مجتمع مس سرچشمه بود که بازدید چهارم را در نیمه دوم بهمن خواهیم داشت. برنامه‌ریزی مجدد می‌کنیم که به همین شکل یا اشکال دیگر این بازدیدها ادامه یابد.

مشاور و دستیار مدیر عامل بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: امروز سومین بازدید علمی از زیرساخت‌های فناورانه مجتمع مس سرچشمه هم صورت گرفت.

قاسم سریزدی افزود: راهکارها و ایده‌هایی که از طرف نخبگان ارایه می‌شود راه‌گشاست و امیدواریم این بازدیدها زمینه‌ساز تعامل بیشتر نخبگان دانشگاهی با صنایع باشد.

سریزدی خاطرنشان کرد: در این تورهای علمی، چالش‌ها شناسایی و بیان مسئله انجام می‌شود و با طرح و ثبت ایده‌های نوآورانه و فناورانه، درنهایت اجرای راهکار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است سومین بازدید علمی «راهیان پیشرفت» ۱۰ بهمن ماه با حضور گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های برتر از جمله دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر و علم وصنعت برگزار شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد