اخبار استان ها

استاندار هرمزگان:

لزوم اکتشاف پهنه‌های معدنی استان هرمزگان

لزوم اکتشاف پهنه‌های معدنی استان هرمزگان
پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم اکتشاف پهنه‌های معدنی استان، گفت: صادرات گچ از استان تسهیل و تسریع شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم اکتشاف پهنه‌های معدنی استان، گفت: صادرات گچ از استان تسهیل و تسریع شود.

 مهدی دوستی سه شنبه شب در بیست و سومین نشست شورای معادن استان هرمزگان، با تاکید بر لزوم اکتشاف پهنه‌های معدنی استان تاکیدکرد: بایستی در این راستا دستگاه‌های مسئول نهایت همکاری را داشته باشند ضمن اینکه حفظ محیط‌زیست و ذخیره‌گاه‌های طبیعی در اکتشافات در اولویت قرار دارد و اگر درختی هم در این فرآیند آسیب دید به ازای آن بایستی ۱۰ درخت کاشته شود.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مطالباتی که استانداران از وزارت صمت دارند و در پیگیری آن مصر هستند متقاعد کردن وزارت صمت و ایمیدرو برای اکتشاف پهنه‌های معدنی در استان‌هایشان است چرا که بسیاری از پهنه‌ها، ظرفیت‌هایشان شناسایی نشده است و بلا استفاده مانده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان در سنگ آهنِ باطله، درصد قابل توجهی سیلیس وجود دارد، گفت: اگر معادن آهن هماتیت در استان فعال شود می‌توان با استفاده از آهن‌رباهای قوی، سیلیس را از آن جدا کرد و دغدغه تامین این ماده معدنی در تولید شیشه را از بین برد.

دوستی تاکیدکرد: ظرفیت معادن گچ در استان بسیار بالا است و با توجه به میزان ذخایری که داریم لازم است صادرات این محصول را تسهیل کنیم چرا که مانع‌تراشی در این فرآیند موجب می‌شود بازار گچ را به عمانی‌ها واگذار کنیم از این رو لازم است با اصلاحات نرم‌افزاری این فرآیند تسریع شود.

استاندار هرمزگان، در بررسی مطالبات صادرکنندگان گچ، عنوان‌کرد: بنا بر دستور رئیس جمهور، در راستای تسهیلِ توسعه، ماشین‌آلاتی که توان تولید آن‌ها در کشور وجود ندارد را می‌توان با هماهنگی استانداران از خارجِ کشور وارد کرد و در بحث احداث ریل برای ترانزیت نیز زیرسازی را دولت انجام می‌دهد و بخش خصوصی می‌تواند با روسازی کار خود را پیش ببرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد