اخبار استان ها

امام جمعه شهرستان ورزقان تاکید کرد؛

لزوم حمایت شرکت ملی مس ایران از بیمارستان ورزقان

لزوم حمایت شرکت ملی مس ایران از بیمارستان ورزقان
پایگاه خبری معدن نیوز -امام جمعه ورزقان بر لزوم حمایت شرکت ملی مس ایران از بیمارستان این شهرستان تاکید کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -امام جمعه ورزقان بر لزوم حمایت شرکت ملی مس ایران از بیمارستان این شهرستان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمد امام جمعه ورزقان استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه قرار بود بیمارستان ورزقان در سال ۹۳ به صورت ۳۸ تختخوابی تاسیس شود، گفت: در روند کار و احداث، بیمارستان ۲۸ تختخوابی افتتاح شده است. این بیمارستان در حال حاضر ۱۴ پزشک دارد که از این تعداد ۵ پزشک عمومی و ۹ پزشک متخصص در حوزه‌های زنان، کودکان، جراحی عمومی، قلب، بیهوشی، روانپزشکی و... فعال هستند.

خطیب جمعه ورزقان افزود: در حال حاضر قریب به ۸ سال از فعالیت این بیمارستان می‌گذرد اما متأسفانه دارای مشکلات عدیده ای است.

وی ادامه داد: این بیمارستان در کنار معدن مس سونگون قرار دارد و خود معدن نیز دارای ۶ هزار کارگر است و با توجه به تعداد افراد ساکن در شهر و روستا، تجهیزات و امکانات این بیمارستان جوابگوی نیاز این افراد نیست. همین موضوع باعث شده است تا مردم برای کارهای درمانی به شهرهای اطراف مراجعه کنند و این رویه موجب شده است تا علاوه بر افزایش هزینه‌های درمانی، هزینه رفت و آمد و صرف وقت و ... نیز اضافه شده است.

حجت‌الاسلام پورمحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به پیگیری‌های صورت گرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ جلسات متعددی با حضور فرماندار وقت، رییس دانشگاه علوم پزشکی و نماینده شرکت ملی مس ایران تشکیل شد و مصوب شد تا سطح بیمارستان ورزقان ارتقاء و مشکلات کاهش یابد. در آن زمان قرار بود که شرکت ملی مس ایران در مرحله اول ۱۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات بیمارستان واریز کند که متأسفانه فقط ۷ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی اظهار کرد: متأسفانه از مبلغ اختصاص یافته، دانشگاه علوم پزشکی دخل و تصرف کرد و ۲ میلیارد تومان از مبلغ تخصیص یافته را برای پرداخت حقوق پرسنل و کارکنان کسر کرد. همین امر موجب شد تا ۵ میلیارد تومان اختصاص یافته، گره‌ای از مشکلات این بیمارستان باز نکند و مشکلات کماکان به قوت خود پابرجا بماند.

خطیب جمعه ورزقان آذربایجان شرقی تصریح کرد: بانک خون این بیمارستان به دلیل نبود نیروی کار، تعطیل است. دستگاه سی‌تی اسکن در بیمارستان وجود ندارد، تجهیزات لازم و آمبولانس برای ارائه خدمات و انجام کارهای درمانی و اورژانسی نیز وجود ندارد. قرار بود معدن مس سونگون با همکاری شرکت ملی مس ایران امکانات لازم را در اختیار بیمارستان قرار دهند، اما با گذشت ۳ سال هنوز کاری انجام نشده است.

وی بیان کرد: مراجعات زیادی به دفتر معدن مس سونگون صورت گرفته است و با مسئولین مذاکرات زیادی انجام شده است اما فقط با وعده درمانی زمان می‌گذرد. این موضوع در خطبه‌های نماز جمعه نیز مطرح شده است اما هنوز دردی دوا نشده است.

امام جمعه ورزقان آذربایجان شرقی در پایان افزود: لازم است تا مسئولان استانی و کشوری کمک کنند تا از طریق شرکت ملی مس ایران، این بیمارستان از وعده درمانی خارج شود و مشکلات آن مرتفع شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد