اخبار استان ها

استخراج ۴۲ ماده معدنی در استان سمنان

استخراج ۴۲ ماده معدنی در استان سمنان
پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه این استان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد، گفت: ۴۲ ماده معدنی کشور از این معادن تامین می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه این استان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد، گفت: ۴۲ ماده معدنی کشور از این معادن تامین می‌شود.

یادگار احمدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی ضمن بیان اینکه استان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه معدن و صنعت دارد، ابراز داشت: درصد بالایی از معادن گچ، نمک، فولاد و غیره در استان قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه ۷۰ ماده معدنی کشف شده در کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد ۴۲ ماده معدنی کشور از معادن استان تامین می‌شود که نشان می‌دهد در این حوزه‌ها بسیار می‌توان سرمایه گذاری انجام داد و اشتغال استان را بهبود بخشید.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه ۷۰ درصد اقتصاد استان سمنان به صنعت و معدن وابسته است، ابراز داشت: این مهم می طلبد تا واحدهای فراوری معادن در خود استان سمنان ایجاد شود و سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این حوزه ها تشویق کنیم.

احمدی با بیان اینکه کمبود گاز زمستان و قطعی برق تابستان باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری در کشور شده است، تصریح کرد: این باعث شد تا واحدهای صنعتی با چالش جدی مواجه باشند و با ظرفیت کامل تولید نکنند.

وی با بیان اینکه دیگر مشکلات سرمایه گذاران انجام روند طولانی بروکراسی اداری است، افزود: می بایست در دیدار با روسای بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی این نکته به طور جد تکرار شود که روند کار سرمایه‌گذاران را تسهیل کنند تا رونق اقتصادی با شدت بیشتری پیش رود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد