طلا و نقره

طلای جهانی صعود کرد

طلای جهانی صعود کرد
پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت طلا امروز(پنجشنبه) افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات‌متحده را ارزیابی می‌کردند، در حالی که یک دلار قوی‌تر مانع از رشد طلا شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -قیمت طلا امروز(پنجشنبه) افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات‌متحده را ارزیابی می‌کردند، در حالی که یک دلار قوی‌تر مانع از رشد طلا شد.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ صبح به وقت شرقی با ۲.۷ درصد افزایش به ۱۹۰۶ دلار و ۶۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۹۰۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

تعداد اندکی از مقامات فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کردند که افزایش بیشتر نرخ بهره را ادامه خواهند داد. با این حال، پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا و لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس گفتند که از سرعت کاهش نرخ بهره حمایت می‌کنند.

معامله گران عمدتاً با افزایش ۲۵ واحدی نرخ در ماه فوریه قیمت‌گذاری می‌کنند. بانک مرکزی ایالات‌متحده سال گذشته، پس از چهار افزایش متوالی ۷۵ واحدی، سرعت افزایش خود را به ۵۰ واحد در دسامبر کاهش داد. نرخ بهره پایین‌تر برای شمش سودمند است و هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را کاهش می‌دهد. مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: بازارها همچنان شاهد افزایش ۲۵ واحدی در ماه فوریه و کاهش نرخ بهره از سپتامبر هستند.

با محدود کردن رشد طلا، شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت. دلار قوی‌تر، شمش با قیمت دلار را برای خریداران خارجی گران‌تر می‌کند.

سیمپسون گفت: اگر طلا بتواند بالای ۱۸۹۵ دلار بماند، قیمت‌ها در محدوده ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۰ دلار باقی خواهند ماند، در حالی که شکست به زیر ۱۸۹۵ دلار نشان‌دهنده یک اصلاح در برابر روند صعودی آن، قبل از شکست بالای ۱۹۳۰ دلار است.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در دسامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت و شواهد بیشتری از کاهش تورم ارائه کرد. خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ماه دسامبر به بیشترین میزان در یک سال گذشته کاهش یافت و هزینه‌های مصرف‌کننده و اقتصاد کلی را در مسیر رشد ضعیف‌تری در سال ۲۰۲۳ قرار داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳.۳۸ دلار رسید، پلاتین ثابت در ۱۰۳۸ دلار و ۳۸ سنت بود و پالادیوم ۰.۱ کاهش یافت و به ۱۷۱۶ دلار و ۱۳ سنت رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد