سیمان و مصالح

توقف فعالیت معادن و واحدهای تولید سیمان پاکدشت به علت آلودگی هوا

توقف فعالیت معادن و واحدهای تولید سیمان پاکدشت به علت آلودگی هوا
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: با توجه به افزایش میزان آلاینده های جوی و بروز پدیده وارونگی هوا، تمام معادن فعال در این شهرستان تا رفع آلودگی اجازه فعالیت ندارند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -ئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: با توجه به افزایش میزان آلاینده های جوی و بروز پدیده وارونگی هوا، تمام معادن فعال در این شهرستان تا رفع آلودگی اجازه فعالیت ندارند.

محمود رضا سعیدپور افزود: فعالیت تمامی معادن موجود در محدوده این شهرستان با توجه به استمرار آلودگی هوا و به منظور جلوگیری از افزایش ذرات معلق آلاینده، تا پایان هفته جاری ممنوع شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، فعالیت کلیه واحدهای تولید سیمان و بتون آماده در شهرستان پاکدشت تا زمان اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوا تعطیل می‌باشد.

سعیدپور تصریح کرد: گشت های بازرسی اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان پاکدشت با حضور مستمر در سطح شهرستان و بازرسی از معادن فعال منطقه، با واحدهای متخلف برخورد و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت آلاینده کننده محیط زیست، نسبت به پلمب واحد متخلف اقدام خواهند کرد.

وی گفت: طی یکماه گذشته و بر اساس مصوبات کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران مبنی بر ممنوعیت فعالیت کارخانجات تولید آسفالت، شن و ماسه و بتن آماده در روزهای آلوده هوا، از فعالیت ۸ واحد متخلف معدنی جلوگیری شد.

گفتنی است بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، دانشگاه‌ها و تمامی مقاطع تحصیلی استان‌ تهران به جز شهرستان‌ های دماوند و فیروزکوه در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه غیرحضوری شد. طبق این مصوبات این کارگروه، روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه کودکستان‌ها تعطیل و کلیه مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه و دانشگاه‌ها غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است.

همچنین مدیران ادارات با تقاضای مرخصی و دورکاری مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند. از روز گذشته تا کنون، میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در پاکدشت عدد ۱۷۷ و ناسالم را برای همه گروه‌ها را نشان می‌دهد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد