آلومینیوم و مس

کاهش قیمت مس

کاهش قیمت مس
پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت مس روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار کاهش یافت و به دلیل نگرانی‌ها در مورد تقاضای ناشی از افزایش موارد ابتلاء به کووید در چین، کاهش رشد جهانی و افزایش ذخایر، به سمت اولین کاهش سالانه خود از سال ۲۰۱۸ رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -قیمت مس روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار کاهش یافت و به دلیل نگرانی‌ها در مورد تقاضای ناشی از افزایش موارد ابتلاء به کووید در چین، کاهش رشد جهانی و افزایش ذخایر، به سمت اولین کاهش سالانه خود از سال ۲۰۱۸ رسید.

مایکل ویدمر، تحلیلگر بانک آمریکا گفت: این نگرانی در ایالات متحده وجود دارد که فدرال‌رزرو اقتصاد را به سمت رکود سوق دهد؛ بحران انرژی در اروپا، فشار زیادی بر شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان وارد کرده است. در چین نیز مسائل مختلف، از جمله محدودیت‌های ناشی از کووید که تاثیر شدیدی بر فعالیت‌ها داشت، نگران‌کننده بوده است. قیمت فلز مورد استفاده در صنایع برق و ساختمان در سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است.

برخی کارشناسان بین‌المللی بهداشت اظهار کردند که لغو محدودیت‌ها توسط چین، به دنبال اعتراضات گسترده، به این معنی است که کووید به طور گسترده‌ای کنترل نشده در حال گسترش است و احتمالا روزانه میلیون‌ها نفر را مبتلا می‌کند.

ذخایر مس در انبارهای ثبت شده در بورس فلزات لندن با ۸۸ هزار و ۹۲۵ تن از روز جمعه ۷۵۲۵ تن افزایش یافته است. افزایش موجودی انبارها احتمالاً در سال ۲۰۲۳ خواهد بود زیرا تقاضا بیشتر کاهش و مازاد افزایش می‌یابد. قیمت سرب ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۲۲۹۴ دلار در هر تن رسید.

به نقل از کیتکو، در بازار سایر فلزات، آلومینیوم با ۱.۲ درصد کاهش به ۲۳۷۶ دلار، روی با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۹۷۰ دلار، قلع با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴ هزار و ۹۰۰ دلار و نیکل با یک درصد کاهش به ۲۹ هزار و ۹۶۰ دلار رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد