اقتصاد و صنعت

حمایت همه جانبه دولت برای توسعه صادرات در ۱۴۰۲

حمایت همه جانبه دولت برای توسعه صادرات در ۱۴۰۲
پایگاه خبری معدن نیوز -شنبه ۱۰ دی ماه جلسه ای با محوریت راهکارهای توسعه صادراتی در سال ۱۴۰۲ در محل معاونت کمک‌های فنی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد که در این جلسه نمایندگانی از انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی داشتند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -شنبه ۱۰ دی ماه جلسه ای با محوریت راهکارهای توسعه صادراتی در سال ۱۴۰۲ در محل معاونت کمک‌های فنی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد که در این جلسه نمایندگانی از انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی داشتند. 

این جلسه این جلسه با توجه به انعقاد قریب‌الوقوع تفاهم ‌نامه همکاری با «اتحادیه آ سه آن» در راستای دریافت پیشنهادات تشکل‌ های ذی‌ربط برگزار شد. 

کامران وکیل نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران، با اشاره به این تفاهم نامه اظهار کرد: با توجه به انعقاد این تفاهم نامه، توسعه صادرات محصولات معدنی و صنایع وابسته با همه حمایت جانبه دولت از جمله اعزام هیات های تجاری، ایجاد واحدهای صنایع تکمیلی در کشورهای مقصد با اتکا به منابع صندوق توسعه ملی، وضع معافیت های موردی همچون عوارض صادراتی یا مالیات مقرره، فراهم آوردن امکان ترخیص موقت مواد اولیه یا هرگونه اقدامی با پیشنهاد تشکل های ذیربط به صورت نمونه تدوین و اجرایی شود تا در صورت موثر بود، این موارد به دیگر بازارهای صادراتی نیز تعمیم داده شود. 

وکیل تصریح کرد: راهکارهای ارائه شده از سوی هر تشکل باید دارای تعاریف مشخص از نیازمندی ها و همچنین اهداف کمی قابل تحقق باشد تا از قابلیت پیگیری برخوردار باشد. 

وی ادامه داد: با چنین دیدگاهی می توان در سال 1402، بازارهای صادراتی در حوزه محصولات معدنی توسعه داد که نقش مهمی در ارز آوری کشور خواهد داشت. 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد