سیمان و مصالح

سهمیه گاز سیمان ری نصف شد

سهمیه گاز سیمان ری نصف شد
پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کاهش سهمیه گاز سیمان ری برای مدیریت مصارف خانگی خبر داد و گفت: استفاده از مازوت در واحدهای داخل شهر ممنوع است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کاهش سهمیه گاز سیمان ری برای مدیریت مصارف خانگی خبر داد و گفت: استفاده از مازوت در واحدهای داخل شهر ممنوع است.

محمد رسول محمدیان با بیان اینکه در ماه‌های سرد سال سهمیه گاز صنایع پرمصرف مثل سیمان و فولاد مدیریت می‌شود، اظهار کرد: در اصل برای تامین مصارف خانگی در زمستان، مصارف گاز صنایع مدیریت می‌شود. در حال حاضر چهار واحد سیمان در تهران شامل یک واحد در شهر ری، یک واحد در پردیس و دو واحد در فیروزکوه فعال است.

به گفته وی برای کنترل مصرف گاز سهمیه گاز سیمان ری ۵۰ درصد شده است. اما سازمان صمت به این موضوع اعتراض کرده، چرا که این واحد داخل شهر تهران است و به دلیل ایجاد آلایندگی نمی‌تواند از سوخت جایگزین استفاده کند.

محمدیان در ادامه گفت که پیشنهاد سازمان صمت استان تهران این است که سوخت سیمان ری که در بافت جمعیتی مستقر است، تامین شود و سوخت جایگزین شامل گازوئیل یا مازوت در سه واحد دیگری که در خارج محدوده شهر مستقر است تخصیص داده شود. اما تا امروز شرکت گاز در این زمینه تعامل مثبتی نداشته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تامین گاز واحدهای فلادی نیز گفت که هنوز در این رابطه گزارشی به سازمان صمت ارائه نشده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه کاهش ظرفیت گاز صنایع سیمان روی قیمت این محصول تاثیر دارد، تصریح کرد: واحدهای سیمان در فصل سرد سال مشمول محدودیت برق در فصل سرد محدودیت گاز هستند که روی فعالیت اقتصادی آن‌ها اثر دارد و فعلا تاثیرات کمی روی قیمت داشته است.

محمدیان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا واحدهای صنعتی از مازوت به جای گاز استفاده می‌کنند؟ اظهار کرد: قرار بوده سوخت جایگزین و گازوئیل باشد و استفاده از مازوت در واحدهای داخل شهر ممنوع است. اما واحدهایی که خارج از حریم شهر باشند و اثرات زیست محیطی و آلایندگی روی هوای کلان‌شهرهای پیرامون نداشته باشند، در صورت کمبود گاز اجازه استفاده از سوخت جایگزین، یعنی مازوت یا گازوئیل را دارند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، امروز اعلام کرد که از بین ۱۱۳ کشور، ایران رتبه ۲۴ آلودگی هوا را دارد و در بین ۱۰۷ پایتخت دنیا نیز تهران رتبه ۲۱ آلایندگی را دارد و بررسی‌ها نشان داده که صنایع و سوخت خودروها از عوامل اصلی تولید آلاینده‌های کمتر از ۲.۵ میکرون هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد