سرب و روی

مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک خبر داد:

درخشش تولید بر فراز قله طرح‌های توسعه‌ای

درخشش تولید بر فراز قله طرح‌های توسعه‌ای
پایگاه خبری معدن نیوز -عارف باقری با بیان رشد ۳۱ درصدی استخراج ماده معدنی و ۲۴ درصدی تولید کنسانتره سرب در ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ درباره عملکرد این مجتمع در این مدت گفت: استخراج ماده معدنی ۳ ماهه ابتدایی امسال رقمی بیش از ۵۹ هزار تن بوده که رشد ۸۴ درصدی نسبت به بازه مشابه سال ۱۴۰۰ داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -عارف باقری با بیان رشد ۳۱ درصدی استخراج ماده معدنی و ۲۴ درصدی تولید کنسانتره سرب در ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ درباره عملکرد این مجتمع در این مدت گفت: استخراج ماده معدنی ۳ ماهه ابتدایی امسال  رقمی بیش از ۵۹ هزار تن بوده که رشد ۸۴ درصدی نسبت به بازه مشابه سال ۱۴۰۰ داشته است.

وی در ادامه افزود: تولید کنسانتره سرب در ۳ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به رقم ۲۹۴۱ تن معادل ۴ درصد بیشتر از تولید در بازه مشابه سال قبل رسیده و میزان تولید کنسانتره ۲۴ درصد بیشتر از برنامه تولید (۲۴۰۰ تن) است همچنین در خرداد ماه امسال، ۷۹۰ تن کنسانتره سرب در این مجتمع تولید شد.

باقری خاطر نشان کرد: باتوجه به اخذ مجوز اکتشاف حین استخراج، با تکمیل مطالعات پی‌جویی و اکتشاف، مجتمع معدنی سرب نخلک تهیه گزارش پایان عملیات اکتشاف را در دست اقدام دارد و حفاری اکتشافی در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۶ درصد بیشتر از حفاری در مدت مشابه سال قبل بوده است.

وی در ادامه گفت: برنامه حفاری اکتشافی در سال جاری، ۱۵۰۰۰ متر تعیین شده که تا کنون ۲۲درصد آن محقق شده است.

مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک با اشاره به این‌که مجتمع معدنی سرب نخلک از مجتمع های در حال توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است و تعداد زیادی طرح‌های توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری راهبر با هدف ایجاد تغییرات گسترده‌ای در راستای افزایش اکتشاف، استخراج، فرآوری، فروش و ارتقاء ایمنی و حفظ محیط زیست داشته است، افزود: احداث و بهره‌برداری از واحد سوخت گیری بنزین در داخل مجتمع گامی مثبت در توسعه زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای بوده که در خرداد ماه سال جاری به بهره برداری رسیده و با اهتمام به حفظ محیط زیست با اجرای پروژه‌های هم راستا با این موضوع مانند احداث پروژه های تیکنر، فیلتر پرس، نصب غبارگیر در خطوط خردایش و ایجاد تصفیه‌خانه از جمله مهم ترین اقدامات در این بخش بوده است که تا پایان شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

باقری تصریح کرد: از دیگر طرح های توسعه ای در بخش تولید می توان به ساخت کارخانه فرآوری تولید کنسانتره سرب با ظرفیت سالیانه ۲۰۰۰۰ تن کنسانتره اشاره کرد که پیش‌بینی می شود تا پایان سال جاری فاز اول آن  به بهره برداری برسد.

گفتنی است یکی از مهم ترین پروژه های زیرساختی مجتمع معدنی سرب نخلک، آسفالت جاده دسترسی اختصاصی این مجتمع به طول ۱۰کیلومتر است که در مراحل پایانی عملیات قرار دارد و بهره برداری از آن به زودی صورت خواهد پذیر فت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد