حرکت گروه فولاد مبارکه به سمت ایجاد برند بزرگ فولادی در خلیج‌فارس

تحریریه معدن نیوز
حرکت گروه فولاد مبارکه به سمت ایجاد برند بزرگ فولادی در خلیج‌فارس

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در دیدار با استاندار هرمزگان با تأکید بر نقش راهبردی این استان در آینده صنعت فولاد کشور، از برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد برند بزرگ فولادی در خلیج فارس و توسعه سرمایه انسانی بومی خبر داد.

به گزارش معدن‌نیوز، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در دیدار با استاندار هرمزگان با تأکید بر نقش راهبردی این استان در آینده صنعت فولاد کشور، از برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد برند بزرگ فولادی در خلیج فارس و توسعه سرمایه انسانی بومی خبر داد.

سعید زرندی، بر نقش راهبردی این استان در آینده صنعت فولاد کشور تأکید کرد و گفت: با توجه به سیاست کلان انتقال صنایع انرژی‌بر به سواحل و جلوگیری از بارگذاری جدید در فلات مرکزی ایران، نگاه ما به هرمزگان نگاه به یک شریک راهبردی برای آینده است.

زرندی با اشاره به ظرفیت‌های فیزیکی و لجستیکی استان هرمزگان افزود: با توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری بر آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی بومی، می‌توان این استان را به یک قطب صنعتی تراز اول در منطقه تبدیل کرد.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه ادامه داد: اکنون زنجیره ارزش فولاد در هرمزگان تا مرحله تولید تختال تکمیل شده و برنامه راهبردی ما حرکت به سمت تولید ورق‌های فولادی و محصولات با ارزش افزوده بالاتر است تا علاوه بر پیشگیری از خام‌فروشی، ارزش افزوده در همان منطقه ایجاد و از هرمزگان به بازارهای جهانی صادر شود.

وی همچنین از پیگیری یک ایده کلان برای تجمیع ظرفیت‌ها و ایجاد یک برند بزرگ فولادی در منطقه خلیج فارس خبر داد و گفت: این اقدام با مشارکت واحدهای مستقر در جنوب کشور می‌تواند قدرت رقابت‌پذیری ایران را در عرصه بین‌المللی به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

زرندی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولیت‌های اجتماعی گروه فولاد مبارکه اشاره کرد و افتتاح هنرستان فولاد هرمزگان را هدیه‌ای کوچک به مردم این استان دانست و بر تداوم این تعهد اجتماعی تأکید کرد.