معاون استراتژي و برنامه ريزي ايران خودرو اعلام کرد:
هشت محصول جديد در پنج سال
خبرگزاري تخصصي معدن- ايران خودرو براي جايگزيني محصولات جاري تا پنج سال آينده، هشت محصول جديد را طراحي و عرضه مي کند.
خبرگزاري تخصصي معدن- ايران خودرو براي جايگزيني محصولات جاري تا پنج سال آينده، هشت محصول جديد را طراحي و عرضه مي کند.
به گزارش معدن نيوز ؛ حميدرضا تقوي نژاد معاون استراتژي و برنامه ريزي ايران خودرو، با بيان اين مطلب، گفت: توسعه سريع محصولات جديد در کنار ارتقاي کيفيت محصولات و خدمات پس از فروش، از اهداف اصلي مديريت ارشد ايران خودرو از ابتداي سال 88 به شمار مي رود.
وي افزود: براي تحقق همين اهداف، مرکز مطالعات استراتژيک ايران خودرو به همراه مرکز طراحي و توسعه محصولات جديد ، به تعريف محصولات مدرن و به روز، همت گماشتند که حاصل اين حرکت، تعريف هشت محصول جديد بوده است.
تقوي نژاد افزود: دو محصول جديد روي پلتفرم هاي جاري که در دو سال آينده به توليد مي رسند، دو محصول جديد روي پلتفرم هاي جديد که در چهار سال آينده به توليد مي رسند، دو محصول وانت جديد يکي روي پلتفرم سمند و ديگري با پلتفرم جديد و دو محصول تجاري ون جديد، محصولات جديدي هستند که ايران خودرو عرضه آنها را در برنامه هاي خود دارد
وي از عرضه دو محصول جديد ديگر از طريق همكاري با شرکاي خارجي ايران خودرو به بازار ايران شامل يك ون پنج يا هفت نفره و يک خودروي سواري کاملا مدرن نيز خبر داد که در سال جاري به بازار عرضه خواهند شد.
معاون استراتژي و برنامه ريزي ايران خودرو، رعايت آخرين استانداردهاي ايمني جهاني علاوه بر استانداردهاي 55 گانه ملي را از محورهاي اصلي در توسعه محصولات جديد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 80 درصد محصولات به سيستم ABSترمز مجهز شده و تا پايان سال تمامي محصولات به اين سيستم مجهز خواهند شد.
تقوي نژاد افزود: تا پايان سال جاري، 80 درصد محصولات کيسه هواي راننده و تا مرداد سال آينده تمامي محصولات کيسه هواي سرنشين هم خواهند داشت.
وي با تاکيد بر رعايت آخرين استانداردهاي آلايندگي يورو 4 و 5 در محصولات جديد ايران خودرو، طراحي زيبا و به روز، قيمت متناسب با قدرت خريد مردم ايران و لحاظ کردن نياز بازارهاي هدف صادراتي ايران خودرو را از ديگر رويکردهاي شرکت در عرضه محصولات جديد دانست.
معاون استراتژي و برنامه ريزي ايران خودرو توسعه برند ملي را از جمله ديگر اهداف مهم ايران خودرو عنوان کرد و گفت: در سال 87 از 600 هزار دستگاه خودروي توليد سواري توليد شده در ايران خودرو، سهم برند ملي سمند تنها 16 درصد و سهم توليد با برندهاي خارجي 70 درصد بوده، اما با رويكرد جديد اتخاذ شده در نيمه دوم سال 88 مبني بر افزايش سهم برند ملي در سبد محصولات ايران خودرو، هدف اين سهم دست کم 30 درصد براي دو سال آينده تعيين شده است.
وي ارتقاي اين سهم را داراي نقش محوري در برنامه توسعه محصولات جديد ايران خودرو در سال هاي آتي دانست و گفت: تا سال 93 اين نسبت کاملا معکوس شده و سهم برند ملي در سبد محصولات ايران خودرو به 70 درصد افزايش و سهم ساير برندهاي خارجي به 30 درصد کاهش خواهد يافت.
تقوي نژاد تسريع در توليد رانا و طراحي و توليد سمند جديد NX7) )را در همين راستا توصيف کرد و گفت: رانا و دو پلتفرم آينده، جزو برندهاي جديد ايران خودرو خواهند بود.