هراتي نيک در گفتگو با معدن نيوز : ذوب آهن و فولاد به معادن کشور بدهي معوقه ندارند

هراتي نيک در گفتگو با معدن نيوز : ذوب آهن و فولاد به معادن کشور بدهي معوقه ندارند

معدن نيوز- رئيس سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني کشور در حاشيه بزرگداشت روز صنعت ومعدن گفت : ذوب آهن وفولاد به معادن کشور بدهي معوقه ندارند.

معدن نيوز- رئيس سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني کشور در حاشيه بزرگداشت روز صنعت ومعدن گفت : ذوب آهن وفولاد به معادن کشور بدهي معوقه ندارند.
مهندس احمد علي هراتي نيک اظهار داشت : مبالغي که ذوب آهن و فولاد به معادن کشور نداده اند بدهي محسوب نمي شود و به دليل آنکه رقم هاي معاملاتي که بين اينها انجام مي پذيرد بالاست، پس مبالغ داده نشده بدهي محسوب نمي شوند، به عنوان مثال معامله اي که مبلغ آن پنجاه ميليارد تومان است ، ذوب آهن يا فولاد بيست ميليارد تومان بصورت علي الحساب به حساب معادن واريز مي کنند و مبلغ باقي مانده را بعدأ به معادن مي پردازند.
وي در اين مورد ادامه داد: معادن کشور به طور کلي فعاليت مي کنند، ذوب آهن و فولاد هم توليدات خود را انجام مي دهند اما در بعضي از اوقات به دليل وضعيت و ميزان نقدينگي و فروشي که ذوب آهن يا فولاد دارند اين تعادل کمي به هم مي خورد.
هراتي نيک در خصوص اينکه چرا معدن زغال سنگ همکار که سه ماه پيش با حضور وزير صنايع و معادن افتتاح شد هنوز به خط توليد نرسيده است توضيح داد : معدن زغال سنگ همکار براي توليد آماده است ولي به دليل آنکه در حال حاضر مصرف زغال سنگ در کشور از توليد آن کمتر هست و تنها مصرف کننده زغال سنگ، ذوب آهن کوره بلند اصفهان است و اين کارخانه به دليل تعميراتي که در زمينه کک سازي داشته مثل سالهاي گذشته مصرف زغال سنگ آن خيلي بالا نيست ، در نتيجه توليد زغال سنگ بر مصرف آن پيشي گرفته و فعلأ به زغال سنگ همکار نيازي نيست.