عرضه خودروهاي الکتريکي و درسهايي راجع به نوآوري

عرضه خودروهاي الکتريکي و درسهايي راجع به نوآوري

خبرگزاري تخصصي معدن- انتظار مردم از خودروهاي الکتريکي يک سوال اساسي است که شرکتهاي اتومبيل سازي هم اکنون درباره آن بحث مي کنند. شيوه پاسخ به اين سوال درسهاي مهمي درباره نوآوري به ما مي آموزد.

خبرگزاري تخصصي معدن- انتظار مردم از خودروهاي الکتريکي يک سوال اساسي است که شرکتهاي اتومبيل سازي هم اکنون درباره آن بحث مي کنند. شيوه پاسخ به اين سوال درسهاي مهمي درباره نوآوري به ما مي آموزد.
به گزارش معدن نيوز ، نيسان اعتقاد دارد که مشتريان در اصل از خودروهاي الکتريکي براي سفرهاي کوتاه درونشهري استفاده مي کنند که اين موضوع بيشترين استفاده از اين قبيل خودروها را در ماههاي اخير شامل مي شود.محصولات جديد اين کمپاني در تعداد محدود توليد شده و شارژ دوباره آن هشت ساعت طول مي کشد.
مديران شرکت جنرال موتور معتقد هستند که مشتريان آنها عملکرد مشابه با خودروهاي سنتي بنزيني را از آنها انتظار دارند. خودروي جديد آنها به نام ” Volt ” به يک موتور در عقب خود مجهز است که در هنگام تمام شدن برق مي توان از آن استفاده کرد.
با اقدام شرکتها به توليد انبوه و ورود به بازار، ايده هاي نو به سرعت مطرح مي شوند. براي مثال، در يک مقاله روزنامه وال استريت جورنال با عنوان ” راهي سخت پيش روي خودروهاي الکتريکي “، عنوان مي شود خودروهاي الکتريکي فقط براي سه درصد از آمريکاييها معني پيدا کرده است. يک نماينده از شرکت هوندا معتقد است که عدم اعتماد مشتريان به اين خودروها در مواقع اضطراري در روند معاملات اندکي خلل وارد مي کند.
البته اين عقيده تمام واقعيت نيز نيست. تاريخ علم پر از اتفاقات جسورانه اي است که آنها را اشتباه مي پنداشته اند. بسياري از نوآوريهاي بزرگ سايه شک و ترديد بر روي موفقيت نهايي خود را احساس کرده اند. به اين ترتيب در شرايطي که هنوز واکنشي از سوي مشتري مشاهده نشده است، چطور يک مبتکر مي تواند از عملکرد آنها اطمينان پيدا کند.
البته از هدايت تحقيقات بازار به عنوان يک روش مرسوم ديگر در اين عرصه ياد مي شود. مطمئنا کارشناسان از فريبندگي و ضمانت ناشي از تحقيقات بزرگ و آمار و ارقام مختلف خوشحال مي شوند. متاسفانه، در شرايطي که تحقيقات بازار مي تواند مفيد واقع شود، مشتريان به عدم ارائه يک گزارش دقيق درباره چگونگي استفاده از يک کالاي جديد مشهور هستند. مثلا ده سال قبل اگر کسي از شما مي پرسيد که از فيسبوک، توييتر يا پيامک چگونه استفاده خواهيد کرد، چه پاسخي مي داديد؟ حتما براي پاسخ دادن به آن سوال بسيار با خود کلنجار مي رفتيد. شرکتهايي که به معناي واقعي مبتکر هستند نيز با درجه اي از هوشياري به استفاده از تحقيقات بازار نياز دارند.
براي مثال شرکت بي ام و را در نظر بگيريد که در حال نزديک شدن به بازار خودروهاي الکتريکي است. روزنامه اکونوميست اخير منتشر کرده است که اين شرکت چگونه ششصد خوروي الکتريکي Mini ES را به رانندگاني در انگليس، آلمان و آمريکا اجاره مي دهد. قبل از رانندگي با اين خودروها به شرکت بي ام و گفتند که اين خودورهاي جديد مشکلاتي به همراه دارند اما اين مسايل فقط براي تعداد کمي از آنها دردسر به وجود آورد.
بنابراين بي ام و به اين نتيجه رسيد که خودروهاي الکتريکي براي بيشتر افراد مناسب بوده و با استفاده طولاني نگراني مردم کمتر مي شود.
فقط با اعتماد به عقايد مشتريان تصميم گيري نکنيد. از هوش خود کمي استفاده کرده و تلاش کنيد تا عقايد خود را به مردم اثبات کنيد. به اين ترتيب از درسهايي که در اين راه ياد مي گيريد شگفت زده خواهيد شد.