طراحي پلتفرم ملي کليد خورد

طراحي پلتفرم ملي کليد خورد

خبرگزاري تخصصي معدن- مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو ، رويکرد ايجاد و ارتقاي برند ملي و طراحي و توسعه محصولات جديد در نتيجه تحريم هاي اقتصادي را از دستاوردهاي صنعت خودرو در سال هاي اخير دانست.

خبرگزاري تخصصي معدن- مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو ، رويکرد ايجاد و ارتقاي برند ملي و طراحي و توسعه محصولات جديد در نتيجه تحريم هاي اقتصادي را از دستاوردهاي صنعت خودرو در سال هاي اخير دانست.
به گزارش معدن نيوز ؛ وي اظهار داشت: با تکيه بر اين موارد است که در چشم انداز صنعت خودرو رتبه پنجم آسيا در اختيار صنايع خودروسازي ايران خواهد بود.
جواد نجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرود با بيان اين مطلب گفت : توسعه نخستين قواي محرکه هيبريد گازي از ابتداي سال جاري آغاز شده که به زودي به بازار مي آيد.
وي توسعه فناوري توربوشارژ را که عملکرد يک موتور 2300 سي سي را از يک موتور 1700 سي سي به همراه دارد، از ديگر دستاوردهاي ايران خودرو در زمينه قواي محرکه توصيف کرد که به زودي روي سورن اي ال ايکس به توليد انبوه مي رسد.
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو سهم برند ملي در سبد محصولات کشور را 50 درصد عنوان کرد و افزود: ايران خودرو براي همين امر برنامه گسترده اي دارد که در قالب آن طراحي دو پلتفرم و 11 محصول جديد را در مدت هفت سال به اجرا درمي آورد .
نجم الدين، طراحي و توليد وانت  تندر 90 و دو پلتفرم کاملا جديد  را از برنامه هاي مهم ايران خودرو دانست و اظهار داشت: با توجه به رفع موانع، توليد موتور اي اف 7 افزايش يافته و ميانگين مصرف سوخت محصولات ايران خودرو به کمتر از هفت ليتر در سيکل ترکيبي در صد کيلومتر کاهش يافته و درسال هاي آتي اين عدد به کمتر از شش ليتر مي رسد.
وي از عرضه رانا در سال جاري و دنا در ابتداي سال آينده خبر داد که بر اساس شاخص هاي زيبايي، مدل، مصرف سوخت کم، ايمني و راحتي توسعه يافته اند.
مدير عامل گروه صنعتي  ايران خودرو ، افزود :  طراحي پلتفرم ملي از ديگر حرکت هاي شکل گرفته در دو سال اخير است و  از آن جا که پلتفرم در تمام دنيا سرمايه گذاري بسيار سنگين مي طلبد، خودروسازان به صورت مشترک اين کار را مي کنند و ايران خودرو هم به انجام اين کار به صورت مشترک برنامه دارد.
مهندسن نجم الدين صنايع خودروسازي ايران را يکي از منابع صدور مديران و کارشناسان زبده به ساير صنايع دانست و بومي سازي و رهايي از وابستگي را رويکرد مهم ديگر در اين صنعت برشمرد که در دهه گذشته طراحي و توليد بدنه و قواي محرکه را در پي داشته و ايران خودرو توانسته به فناوري طراحي و ساخت و نصب انواع خطوط توليد و انواع موتور و گيربکس دست يابد. تجهيز شش سايت داخلي و شش سايت توليدي ايران خودرو در خارج از کشور از جلوه هاي اين توانمندي است.
مهندس نجم الدين عناصر مهم بومي سازي فناوري هاي مدرن را شامل خودروسازان، دولت و مراکز دانشگاهي و پژوهشي عنوان کرد و گفت: دولت از راه سياست گذاري و حمايت و ساير صنايع با در اختيار نهادن مواد اوليه مناسب در اين عرضه نقش دارد.
مدير عامل گروه صنعتي  ايران خودرو در پايان دانشگاه ها و مراکز پژوهشي را مهم ترين بازيگران عرصه بومي سازي فناوري دانست و بر اهميت ارتباط ميان دانشگاه و صنعت، تاکيد کرد.