عضو هئيت علمي دانشگاه شهيد بهشتي :
صنعت خودرو نيازمند يک استراتژي جامع بازاريابي است

خبرگزاري تخصصي معدن- عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به ضرورت عمل گرايي در حوزه بازاريابي و فروش خودروسازان داخلي اظهار داشت: صنعت خودرو نيازمند يک استراتژي جامع بازاريابي است.
خبرگزاري تخصصي معدن- عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به ضرورت عمل گرايي در حوزه بازاريابي و فروش خودروسازان داخلي اظهار داشت: صنعت خودرو نيازمند يک استراتژي جامع بازاريابي است.
به گزارش معدن نيوز ؛ دکتر احمد روستا در تالار گفتگو و انديشه ارتباطات گروه خودروسازي سايپا با اشاره به وضعيت بازاريابي و فروش در ايران گفت: بازاريابي در کلام و بيان در ايران بسيار پيشرفته تر از عمل است يعني بسياري از مديران ما از لحاظ تئوريک با بازاريابي آشنايند، اما در عمل شکاف بسياري بين آنچه ميدانند و آنچه اجرا ميکنند، وجود داشته و دارد.
وي مفهوم بازاريابي در ايران را در دو مفهوم تبليغات و فروش دانست و گفت : در صنعت خودرو هر خودرو که در خيابان حرکت ميکند، خود يک بيلبورد متحرک است و دائم خود را تبليغ ميکند.
روستا تصريح کرد: تکنيکهاي بازاريابي در همه بخشهاي صنعت کشور به يک ميزان پيشرفت نکرده است. براي مثال، بازاريابي در بخش مصرف، پيشرفتهتر از ساير بخشهاست.
همچنين وي افزود: پيشنهاد ميکنم که در واحد بازاريابي شرکتها بين افراد صاحبتجربه صنعتي و بازاريابان کاردان پيوندهايي به وجود آورند تا اين دو همافزا شوند و بازاريابي بايد از پايه و اساس آغاز شود و بسته به شرايط صنعت پيش رود.
عضو هئيت علمي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: يک گام اساسي براي خودروسازان کشور، اين است که معيارهاي امروز خريد مشتري و رفتارهاي خريد او را بشناسند و پيشنهاد ميکنم که صنعت خودرو به همراه همه انجمنها و گروههاي فعال در آن، يک استراتژي بازاريابي به نام «استراتژي دوره گذار» تعريف کند.
وي تصريح کر : ايجاد يک واحد بازاريابي و فروش با استراتژيهاي مشخص و افراد خبره و حرفه اي، نخستين گام در مسير شناخت بازار است.
عضو هئيت علمي دانشگاه شهيد بهشتي در پايان افزود: قطعا هيچ استراتژي بازاريابي نميتواند فارغ از استراتژي کلان و با ناديده گرفتن شرايط حاکم بر آن صنعت، موفق باشد و اولين چيزي که براي بازاريابي صنعت خودرو لازم است، يک استراتژي جامع بازاريابي مبتني بر استراتژيهاي کلي صنعت خودرو است.