صرفه جويي 7 ميليارد ريالي در فولادسازي فولادمبارکه

صرفه جويي 7 ميليارد ريالي در فولادسازي فولادمبارکه

پايگاه خبري معدن نيوز- با بهينه‌سازي سيستم انتقال قدرت قلاب اصلي جرثقيل 110 تن فولادسازي شرکت فولادمبارکه، علاوه بر صرفه جويي 7 ميليارد ريالي، کاهش زمان تعميرات و افزايش توليد در ناحيه فولادسازي شرکت به ارمغان آمد.

پايگاه خبري معدن نيوز- با بهينه‌سازي سيستم انتقال قدرت قلاب اصلي جرثقيل 110 تن فولادسازي شرکت فولادمبارکه، علاوه بر صرفه جويي 7 ميليارد ريالي، کاهش زمان تعميرات و افزايش توليد در ناحيه فولادسازي شرکت به ارمغان آمد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، دانيال نظري رييس راهبري و تعميرات جرثقيل‌ها و ترانسفرکارها با اشاره به بهينه‌سازي سيستم انتقال قدرت قلاب اصلي جرثقيل 110 تن فولادسازي، در خصوص نحوه کار اين جرثقيل گفت: جرثقيل شماره 18 در سالن آماده‌سازي پاتيل(LTS) واحد فولادسازي در حال کار است و وظيفه آن حمل و جابه‌جايي پاتيل‌هاي خالي و همچنين تخليه ته پاتيل‌هاي برگشتي از واحد ريخته گري است.
وي افزود: سيستم انتقال قدرت قلاب 110 تن اين جرثقيل به نحوي طراحي شده که دو عدد موتورالکتريکال 150 کيلووات به شافت ورودي يک گيربکس با وزن 60 تن متصل بوده و شافت خروجي گيربکس نيز وارد دو عدد درام سيم بکسل با وزن حدودي 5.5 تن مي‌شود.
نظري يکي از مشکلات اصلي طراحي اين جرثقيل را عدم امکان تعويض گيربکس قلاب اصلي در زمان نياز دانست و تصريح کرد: با توجه به اينکه تعويض گيربکس مستلزم جداسازي درام‌هاي سيم بکسل از روي شافت خروجي گيربکس است، طراحي نامناسب اين جرثقيل و جوشي بودن اتصالات ساپورت نگهدارنده بيرينگ انتهاي درام‌ها به کف ترولي و همچنين پايين تر بودن سطح ديسک ترمز اضطراري متصل به انتهاي درام‌ها از کف ترولي، به هيچ عنوان امکان دمونتاژ درام‌ها از روي گيربکس را فراهم نمي‌کرد.