صرفه جويي 10 ميليارد ريالي در انبار تختال نورد گرم

پايگاه خبري معدن نيوز- با استفاده از دانش فني کارکنان و اصلاح اساسي سازه ترولي جرثقيلهاي انبار تختال نورد گرم، 10 ميليارد ريال صرفهجويي اقتصادي براي فولاد مبارکه بهدست آمد.
پايگاه خبري معدن نيوز- با استفاده از دانش فني کارکنان و اصلاح اساسي سازه ترولي جرثقيلهاي انبار تختال نورد گرم، 10 ميليارد ريال صرفهجويي اقتصادي براي فولاد مبارکه بهدست آمد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، رييس بازرسي جرثقيلها وسازههاي فولاد مبارکه با اعلام اين خبر افزود: جرثقيلهاي حمل تختال نورد گرم وظيفه تخليه و انبارش اسلبهاي ارسالي از واحدفولادسازي و ارسال تختال و شارژ کورههاي نورد گرم را به عهده دارند، از اين جهت آماده به کار بودن اين جرثقيلها که تغذيه نورد گرم را انجام ميدهند از اهميت بالايي برخوردار است.
عليرضا حيدري ابيانه با بيان اينکه اين جرثقيلها نقش گلوگاهي در اين واحد دارند و در صورت توقف برنامهريزي نشده آنها ميتواند تأثير مستقيم بر ميزان توليد نورد گرم بگذارد، افزود: از اين رو اين جرثقيلها همواره مورد توجه خاص بازرسي فني و تعميرات جرثقيلهاي سقفي ناحيه نورد گرم قرار دارند.
وي افزود: جرثقيلهاي 19 و 20 نوردگرم به واسطه برخي مشکلاتي که در چند سال اخير داشتند و همچنين نوع بهرهبرداري خاص، مورد پايشهاي فني ويژه قرار داشتند و مراقبت از آنها در هر سه بعد سازه، مکانيک و برق همواره در دستور کار بوده است بدين منظور به موقع اصلاحات اساسي بر روي آنها انجام گرفت.
رييس بازرسي جرثقيلها وسازهها يادآور شد: جرثقيلهاي مذکور به تازگي به دليل انحرافات و پيچيدگيهاي ابعادي در ناحيه کلگيها و نشيمنگاه چرخهاي ترولي با عيوب مزمني در سازه ترولي مواجه شده بودند به همين دليل اين ناحيه پرتنش جرثقيلها تحت پايش منظم بازرسي فني قرار گرفت و در مقاطعي با راهحلهاي موقتي از ريسک خارج شد اما ناپايداري و تنش بالاتر از حد مجاز ناشي از انحرافات جرثقيل نه تنها باعث لقيهاي غير مجاز و ترکهاي خطرناک، بلکه شرايط سايش شديد چرخهاي ترولي را نيز فراهم آورده بود.
عليرضا حيدري ابيانه با بيان اينکه اين جرثقيلها نقش گلوگاهي در اين واحد دارند و در صورت توقف برنامهريزي نشده آنها ميتواند تأثير مستقيم بر ميزان توليد نورد گرم بگذارد، افزود: از اين رو اين جرثقيلها همواره مورد توجه خاص بازرسي فني و تعميرات جرثقيلهاي سقفي ناحيه نورد گرم قرار دارند.
وي افزود: جرثقيلهاي 19 و 20 نوردگرم به واسطه برخي مشکلاتي که در چند سال اخير داشتند و همچنين نوع بهرهبرداري خاص، مورد پايشهاي فني ويژه قرار داشتند و مراقبت از آنها در هر سه بعد سازه، مکانيک و برق همواره در دستور کار بوده است بدين منظور به موقع اصلاحات اساسي بر روي آنها انجام گرفت.
رييس بازرسي جرثقيلها وسازهها يادآور شد: جرثقيلهاي مذکور به تازگي به دليل انحرافات و پيچيدگيهاي ابعادي در ناحيه کلگيها و نشيمنگاه چرخهاي ترولي با عيوب مزمني در سازه ترولي مواجه شده بودند به همين دليل اين ناحيه پرتنش جرثقيلها تحت پايش منظم بازرسي فني قرار گرفت و در مقاطعي با راهحلهاي موقتي از ريسک خارج شد اما ناپايداري و تنش بالاتر از حد مجاز ناشي از انحرافات جرثقيل نه تنها باعث لقيهاي غير مجاز و ترکهاي خطرناک، بلکه شرايط سايش شديد چرخهاي ترولي را نيز فراهم آورده بود.