سوميتومو توليد مس خود در نيمه دوم سال مالي اش را در حد 202000 تن حفظ مي کند
خبرگزاري تخصصي معدن- شرکت معدنکاري فلزات سوميتومو انتظار دارد که در نيمه دوم سال مالي خود - از اکتبر تا مارس - 10 درصد کمتر از ظرفيت اش مس توليد کند.
خبرگزاري تخصصي معدن- شرکت معدنکاري فلزات سوميتومو انتظار دارد که در نيمه دوم سال مالي خود – از اکتبر تا مارس – 10 درصد کمتر از ظرفيت اش مس توليد کند.
به گزارش معدن نيوز اين انتظار مطابق با طرح توليد اعلام شده توسط اين شرکت در ماه آوريل است. شرکتهاي ذوب مس آسيا در بحبوحه افت ارقام حق العملهاي ذوب و فرآوري خود و کمبود عرضه سنگ معدن در حال کاهش توليد مس هستند. شرکت مس پان پاسيفيک که دومين شرکت بزرگ ذوب مس ژاپن است گفت که در نيمه دوم سال مالي اش که به مارس 2011 ختم مي شود 13 درصد پايين تر از ظرفيت توليد خواهد کرد. اين شرکت از ژانويه 2009 حدود 7 درصد پايين تر از ظرفيت خود، مس توليد کرده است. تحليلگران و بازرگانان گفته اند که شرکتهاي ذوب از افت قيمتهاي پالايش و فرآوري در رنج بوده اند. اين قيمتها، که به عنوان هزينه هاي فرآوري و پالايش شناخته مي شوند و نشانگر حاشيه هاي سود اين شرکتها هستند در مذاکرات نيمه سال جاري در ماه جولاي احتمالاً به کمترين حد در طول تاريخ شرکتهاي ذوب رسيدند. مقامات شرکتهاي ذوب برآورد کردند که شرکتهاي ذوب چيني به خاطر پايين بودن حق العملها بخشي از ظرفيت ذوب خود را تعطيل کرده در تابستان اقدام به تعمير تجهيزات شان نموده اند. در حال حاضر حدود 100000 تا 200000 تن از ظرفيت ذوب همچنان تعطيل است، و اين امر باعث کاهش تقاضا براي کنسانتره مس گرديده است. يکي از مديران تجاري در يکي از شرکتهاي ذوب بزرگ چيني گفت که شرکتهاي ذوب چيني از سوي دولتهاي محلي براي کاهش مصرف انرژي و کاستن آلاينده ها ي محيطي تحت فشارند و برايشان مهم نيست که توليد زيان-ده را پايين بياورند.