برگ زريني ديگر از مديريت مهندس نجم الدين ؛

سربلندي خودروي ملي در آزمون هاي کيفي و عملکردي

سربلندي خودروي ملي در آزمون هاي کيفي و عملکردي

خبرگزاري تخصصي معدن- شركت بازرسي و استاندارد ايران شاخص هاي سخت گيرانه اي براي گريد بندي خودروها دارد كه خوشبختانه اولين خودروي ملي ايران از اين ارزيابي ها سربلند بيرون آمد.

خبرگزاري تخصصي معدن- شركت بازرسي و استاندارد ايران شاخص هاي سخت گيرانه اي براي گريد بندي خودروها دارد كه خوشبختانه اولين خودروي ملي ايران از اين ارزيابي ها سربلند بيرون آمد.
به گزارش معدن نيوز ؛ سمند يا اسب طلايي روياهاي ايراني، نامي است كه بر نخستين خودروي سواري ايراني نهاده شده است.
اين خودرو، نتيجه تلاش هاي مهندسان و متخصصان ايراني صنعت خودرو و تجربه اي موفق در توليد خودروي سواري در ايران است كه توانمندي بالاي مهندسان ايراني را اثبات كرد.
سمند با هدف عرضه و رقابت در بازارهاي جهاني و با قابليت هاي متعددي كه آن را به راحتي رقابت پذير مي سازد، طراحي و ساخته شده است. بخشي از اين قابليت ها در طراحي مدرن و روزآمد اين خودرو نهفته و برخي نيز تكيه بر توان سازندگان داخلي قطعات اين خودرو دارد.
خط رباتيك توليد اين خودرو از نخستين خطوط پيشرفته توليد خودرو در ايران و خاورميانه به شمار مي رود. طراحي سمند از سال 1374 در ايران خودرو آغاز شد و اين خودرو به عنوان خودروي ملي ايرانيان به بازار عرضه شد.مالكيت معنوي اين خودرو به طور كامل از آن ايران خودرو بوده و همين مساله سبب شده كه اين شركت به عنوان يك خودروساز معتبر در خاورميانه شناخته شود و جايگاه خود را در رده بندي خودروسازان جهاني ارتقا بخشد. هم اكنون ايران خودرو بزرگترين خودروساز خاورميانه با بيش از 600 هزار دستگاه توليد سالانه خودروي سواري و مالك برند سمند، مي تواند اين خودرو را بدون كسب ليسانس از خودروسازان بزرگ جهان، صادر كرده و حتي ليسانس توليد اين خودرو را به كشورهاي ديگر دنيا عرضه كند. اين امر در كشورهاي سوريه، سنگال، آذربايجان، بلاروس و ونزوئلا عملي شده است.
طراحي و ساخت خودروي سمند در پاسخ به تقاضاي رو به رشد خودرويي با كيفيت و طراحي مدرن در ايران آغاز شد و با تلاش و سرمايه گذاري ايران خودرو و بيش از 160سازنده قطعات و مجموعه هاي خودرويي به ثمر رسيد. توليد اين خودرو با تيراژ نزديك به 100هزار دستگاه در سال هم اكنون در 6مدل سمند معمولي، سمند LX، سمند سرير، سمند سال، سمند كار  و سورن پيشرفته ترين محصول ايراني به بازار هاي داخلي و خارجي عرضه شده است. برنامه ريزي ها براي توليد سالانه يك مدل جديد از سمند صورت گرفته و ايران خودرو قصد دارد درسال 89 سمند جديدي را كه به دست مهندسان و كارشناسان توانمند اين شركت به بار نشسته، رونمايي کند.
خودروي سمند از استانداردهاي بالايي در زمينه آلايندگي، ايمني و عملكرد برخوردار است. سمند نخستين خودروي ايراني است كه توانست استاندارد يورو4 با موتور TU5 كه استاندارد روز اروپاست را كسب كند. اين خودرو با استفاده از فناوري هاي جديد و طراحي بر اساس اصول ارگونوميك، آسايش، ايمني و راحتي خاصي براي سرنشينان ايجاد مي كند. سمند آزمون هاي مختلف را براي كسب استانداردهاي اروپايي با موفقيت گذارنده و نتايج اين آزمون ها نشان داد كه اين خودرو از قويترين خودروهاي روز دنيا به شمار مي رود.
نقطه قوت اصلي خودروي سمند طراحي زيباي بدنه و همچنين فضاي داخلي جادار و شكيل آن است. علاوه بر اين، خدمات پس از فروش گسترده اين خودرو در سراسر كشور به وسيله شركت ايساكو و در خارج از كشور از طريق نمايندگي هاي سازمان فروش و خدمات پس از فروش ايران خودرو از ديگر نقاط قوت سمند به شمار مي رود.
سمند تبديل روياي خودروساز شدن به واقعيت، تبلور اراده و تخصص مهندسان و متخصصان ايران خودرو و به منزله جهشي بزرگ در صنعت كشور ايران به شمار مي رود. اكنون سمند به سرعت راه خود را به بازارهاي منطقه و جهان مي گشايد و از آسياي ميانه تا حاشيه خليج فارس گرفته تا آفريقا، اروپا و آمريكاي لاتين در خيابان ها به چشم مي خورد. ايران خودرو به عنوان مالك برند سمند، تلاش بي وقفه اي براي روزآمد كردن، ارتقاي کيفي، تجهيز و عرضه اين محصول با مدل هاي متنوع براي سليقه هاي گوناگون به منظور تامين سليقه هاي متفاوت مشتريان را آغاز كرده است.
سمند ديگر تنها يك خودرو نيست بلكه سمبل عزم و اراده متخصصان توانمند ايران است و براي ايرانيان يك افتخار ملي به شمار مي رود.
با ارزيابي هاي انجام شده از طرف شركت بازرسي و استاندارد ايران (سمند) خودروي ملي ايران كه صد در صد توليد آن داخلي است، براي نخستين بار در گريد كيفي خيلي خوب قرار گرفت.
اين براي نخستين بار در صنعت خودرو سازي كشور است که خانواده سمند در رده كيفي A قرار گرفته و با توجه به برنامه گروه صنعتي ايران خودرو كه امسال را سال جهش كيفي خوانده بود، يكي از مهمترين اهداف كيفي امسال كه افزايش جهش كيفيت خودروي ملي و ارتقاء سطح كيفي آن به گريد خيلي خوب (A) اعلام شده بود محقق گرديد.
در سال جاري برنامه ريزي هاي مدوني در زمينه افزايش كيفيت محصولات ايران خودرو انجام شد كه يكي از مهمترين آنها ارتقاي كيفيت خودروي ملي محسوب مي شود؛ پيش از اين نيز خودروهاي پژو 206، گرند ويتارا و  تندر 90 در اين رده كيفي قرار داشتند.
اكثر خودروهايي كه در رده كيفي گريد A قرار دارند جزو خودروهاي وارداتي، مونتاژي و يا عرضه محدود هستند ولي خوشبختانه اكثر محصولات ايران خودرو و به ويژه خودروي سمند نيز به اين رده افزوده شد.
بيش از 30 زير پروژه در عرض كمتر از يك سال براي ارتقاي كيفيت خانواده سمند اجرا شده است و با توجه به افزايش توليد خانواده سمند اين شرکت توانسته كيفيت اين محصول را به نقطه خيلي خوب برساند.
با توجه به اقدامات انجام شده در خصوص ارتقاي كيفي محصولات ايران خودرو، در سال آينده بيش از 80 درصد توليدات اين شركت از جمله پژو 405 SLX در رده كيفي گريد A قرار مي گيرند.
شركت بازرسي و استاندارد ايران شاخص هاي سخت گيرانه اي براي گريد بندي خودروها دارد كه خوشبختانه اولين خودروي ملي ايران از اين ارزيابي ها سربلند بيرون آمد.
يقينا اين مهم با برنامه ريزي و نظارت دقيق مهندس جواد نجم الدين، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو تحقق يافته و نشانگر جهش كيفي در محصولات ايران خودرو است.