رشد14 درصدي توليد شمش در شرکت فولاد خوزستان

رشد14 درصدي توليد شمش در شرکت فولاد خوزستان

خبرگزاري تخصصي معدن- شرکت فولادخوزستان در شش ماه نخست سالجاري يک ميليون و 400 هزار تن شمش فولاد توليد نموده و14 درصد رشد توليد نسبت به مدت مشابه سال قبل بدست آورد.

خبرگزاري تخصصي معدن-  شرکت فولادخوزستان در شش ماه نخست سالجاري يک ميليون و 400 هزار تن شمش فولاد توليد نموده و14 درصد رشد توليد نسبت به مدت مشابه سال قبل بدست آورد.
به گزارش معدن نيوز ، اين شرکت که بزرگترين عرضه کننده شمش فولادي در کشور است در حالي برنامه توليد خود را در نيمه اول سال با رشد چشمگير 14 درصد محقق ساخته که در ماههاي تير و مرداد با محدوديتهاي شديد برق مواجه بوده است .
عبدالمجيد شريفي مدير عامل شرکت فولاد خوزستان با اعلام اين مطلب تصريح کرد اين شرکت طي مدت ياد شده علاوه بر اجراي برنامه توليد حدود سه درصد بيش از برنامه تعيين شده توانست محدوديت مصرف برق در ماههاي گرم را به فرصت انجام تعميرات اساسي در واحدهاي کارخانه تبديل نمايد.
به گفته مهندس شريفي در جريان انجام تعميرات اساسي در کارخانجات توليد آهن اسفنجي بيش از 400 هزار نفر ساعت کار تعميراتي مجموعاً در 75 روز گرم تابستاني انجام شده که بخشي از آن مصادف با ايام ماه مبارک رمضان بوده است.
شريفي افزود : در همين مدت در واحد فولاد سازي نيز تکميل پروژه هاي زيست محيطي جمع آوري غبار کوره هاي يک ، دو ، پنچ و شش دنبال شده است. مدير عامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به روند رو به رشد توليد در اين شرکت اظهار داشت : با توجه به روند کنوني و انجام تعميرات اساسي واحدها در نيمه نخست سال که همزمان با رشد 14درصدي توليد نسبت به پارسال صورت گرفت انتظار ميرود تا پايان امسال برنامه توليد دو ميليون و 850 هزار تن شمش فولاد در اين کارخانه براي اولين بار تحقق يابد.
با توجه به نيازکارخانجات نوردي درداخل کشور سياست شرکت فولاد خوزستان تأمين نيازهاي داخل کشور بوده ، لذا حجم صادرات اين شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
از آنجا که قيمت هاي جهاني فولاد روند کاهشي را شروع نموده و با توجه به عدم خروج غرب از بحران اقتصادي ، پيش بيني مي شود اين روند کاهشي تا پايان سال تداوم يافته و با توجه به اختلاف بين قيمتهاي داخل و خارج از کشور منطقي شدن قيمتها در داخل کشور مطمئناً به نفع توليدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.
شرکت فولاد خوزستان با اتخاذ سياست فروش محصولات خود به کارخانجات نوردي که محصولات خود را در بورس کالاي ايران عرضه مي دارند ، کاهش شديد صادرات و افزايش توليد ، تلاش مي کند به منطقي شدن قيمتها در داخل کشور کمک نمايد.