رشد ثبت سفارش و فروش فولاد مبارکه در بهار
پايگاه خبري معدن نيوز- فولاد مبارکه طي سه ماه نخست سال جاري با فروش و ثبت سفارش يک ميليون و 662 هزارتن انواع محصولات خود به رشد قابل ملاحظهاي نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست يافت که اين امر با توجه به افزايش نسبي تقاضا در بازار و رسالت اين شرکت در تأمين حداکثري نياز بازار داخلي حاصل شده است.
پايگاه خبري معدن نيوز- فولاد مبارکه طي سه ماه نخست سال جاري با فروش و ثبت سفارش يک ميليون و 662 هزارتن انواع محصولات خود به رشد قابل ملاحظهاي نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست يافت که اين امر با توجه به افزايش نسبي تقاضا در بازار و رسالت اين شرکت در تأمين حداکثري نياز بازار داخلي حاصل شده است.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، محمود اکبري معاون فروش و بازاريابي فولاد مبارکه اصفهان با اعلام اين مطلب افزود: در اين مدت ثبت سفارش براي بازار داخلي رشد 91 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. از مقدار مذکور، سهم فروش محصولات مختلف به ترتيب حدود 66 درصد مربوط به محصولات گرم، 29 درصد محصولات سرد و اسيدشويي و 5 درصد هم مربوط به محصولات پوششدار شامل قلع اندود، گالوانيزه و رنگي بوده که بيشترين رشد ثبت سفارش در بخش محصولات گرم اتفاق افتاده است.
وي افزود: با توجه به رشد نسبي تقاضا براي محصولات فولاد مبارکه و سياستگذاري صورت گرفته براي تامين حد اکثري نياز بازار داخل از جمله در بخش لوله و پروفيل، در مجموع فروش کالا به اين صنعت با رشد بيسابقه 352 درصد نسبت به سال قبل مواجه شده است.
معاون فروش و بازاريابي فولاد مبارکه تصريح کرد: با توجه به لزوم و حضور مداوم در بازارهاي بينالمللي و صادراتي به عنوان يک هدف استراتژيک، در اين مدت مذکور حدود 20 درصد محصولات به اين بخش اختصاص يافته است.
اکبري با اشاره به محصولات توليدي اين شرکت افزود: نظر به تنوع و گستردگي زياد محصولات توليدي در فولاد مبارکه، بازار داخلي بر اساس نوع و زمينه مصرف محصولات، بخش بندي شده و برنامههاي بازاريابي و فروش متناسب با آن اتخاذ ميشود که بر اين اساس توليدکنندگان لوله و پروفيل ساختماني، صنايع فولادي و فلزي، صنايع خودرو سازي، تجهيزات فلزي سنگين و لولههاي انتقال سيالات بزرگترين مشتريان فولاد مبارکه بودهاند که بيشترين رشد فروش در اين بين در بخش لوله و پروفيل ساختماني و صنايع فولادي و فلزي صورت گرفته است.
وي تصريح کرد: رويکرد ديگري که هم راستا با اهداف استراتژيک سازمان همواره در فولاد مبارکه مورد توجه قرارگرفته، توسعه محصولات با تمرکز بر توليد و فروش محصولات ويژه با ارزش افزوده بالا است که در 3 ماه نخست سال جاري حجم فروش اين محصولات نظير انواع ورقهاي API مورد نياز صنايع نفت و گاز، ورقهاي IF و ميکروآلياژي مورد نياز صنايع خودروسازي و… به بيش از 500 هزار تن رسيده که سهم 31 درصدي از کل فروش را شامل ميشود.
معاون فروش و بازاريابي خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد فوق، طي دوره مورد بررسي در زمينه تحويل محصول به مشتريان نيز موفقيتهاي قابل توجهي حاصل شد که دستيابي به رکورد ماهيانه حمل 598 هزار تن انواع محصولات در ارديبهشت ماه از جمله اين موفقيتها است.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، محمود اکبري معاون فروش و بازاريابي فولاد مبارکه اصفهان با اعلام اين مطلب افزود: در اين مدت ثبت سفارش براي بازار داخلي رشد 91 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. از مقدار مذکور، سهم فروش محصولات مختلف به ترتيب حدود 66 درصد مربوط به محصولات گرم، 29 درصد محصولات سرد و اسيدشويي و 5 درصد هم مربوط به محصولات پوششدار شامل قلع اندود، گالوانيزه و رنگي بوده که بيشترين رشد ثبت سفارش در بخش محصولات گرم اتفاق افتاده است.
وي افزود: با توجه به رشد نسبي تقاضا براي محصولات فولاد مبارکه و سياستگذاري صورت گرفته براي تامين حد اکثري نياز بازار داخل از جمله در بخش لوله و پروفيل، در مجموع فروش کالا به اين صنعت با رشد بيسابقه 352 درصد نسبت به سال قبل مواجه شده است.
معاون فروش و بازاريابي فولاد مبارکه تصريح کرد: با توجه به لزوم و حضور مداوم در بازارهاي بينالمللي و صادراتي به عنوان يک هدف استراتژيک، در اين مدت مذکور حدود 20 درصد محصولات به اين بخش اختصاص يافته است.
اکبري با اشاره به محصولات توليدي اين شرکت افزود: نظر به تنوع و گستردگي زياد محصولات توليدي در فولاد مبارکه، بازار داخلي بر اساس نوع و زمينه مصرف محصولات، بخش بندي شده و برنامههاي بازاريابي و فروش متناسب با آن اتخاذ ميشود که بر اين اساس توليدکنندگان لوله و پروفيل ساختماني، صنايع فولادي و فلزي، صنايع خودرو سازي، تجهيزات فلزي سنگين و لولههاي انتقال سيالات بزرگترين مشتريان فولاد مبارکه بودهاند که بيشترين رشد فروش در اين بين در بخش لوله و پروفيل ساختماني و صنايع فولادي و فلزي صورت گرفته است.
وي تصريح کرد: رويکرد ديگري که هم راستا با اهداف استراتژيک سازمان همواره در فولاد مبارکه مورد توجه قرارگرفته، توسعه محصولات با تمرکز بر توليد و فروش محصولات ويژه با ارزش افزوده بالا است که در 3 ماه نخست سال جاري حجم فروش اين محصولات نظير انواع ورقهاي API مورد نياز صنايع نفت و گاز، ورقهاي IF و ميکروآلياژي مورد نياز صنايع خودروسازي و… به بيش از 500 هزار تن رسيده که سهم 31 درصدي از کل فروش را شامل ميشود.
معاون فروش و بازاريابي خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد فوق، طي دوره مورد بررسي در زمينه تحويل محصول به مشتريان نيز موفقيتهاي قابل توجهي حاصل شد که دستيابي به رکورد ماهيانه حمل 598 هزار تن انواع محصولات در ارديبهشت ماه از جمله اين موفقيتها است.