جلسه مجمع تعيين هيات موسس شركت جي موتور اصفهان برگزار شد

خبرگزاري تخصصي معدن- جلسه مجمع تعيين هيات موسس قطب سوم توليدات خودرو كشور با نام "شركت سهامي گروه صنعت جي موتور" در اصفهان با حضور صنعتگران استاني برگزار شد.
خبرگزاري تخصصي معدن- جلسه مجمع تعيين هيات موسس قطب سوم توليدات خودرو كشور با نام “شركت سهامي گروه صنعت جي موتور” در اصفهان با حضور صنعتگران استاني برگزار شد.
به گزارش معدن نيوز ؛ در اين جلسه كه به منظور بررسي اساسنامه و ميزان سرمايه اوليه تعيين شده بود ، براي شناخت راهبردها و اهداف صنعتي توليد خودرو براي اين قطب صنعتي در استان برگزار شد كه با تعيين سرمايه گذاران در اين پروژه برپا گرديد.
رييس خانه صنعت و معدن استان اصفهان در اين جلسه ، نام “جي موتور” براي اين قطب صنعتي را برگرفته از نام گذشته اصفهان دانست.
“سيدعبدالوهاب سهل آبادي” با بيان اينكه بسياري از استانها در پي آن بوده اند كه اين طرح ملي را در استان خود اجرا كنند افزود: در سفر وزير صنايع و معادن به استان قول اجرا شدن اين طرح به اصفهان داده شد و سپس ابلاغيه آن به معاونت گسترش و نوسازي صنايع صادر گرديد.
وي اضافه كرد: با تصميم گيري و همفكري هاي انجام شده سرمايه گذاري اوليه در اين پروژه به نام حضرت علي (ع) با مبلغ 110 ميليارد ريال آغاز مي گردد ،كه در گام هاي بعدي و با مشاركت هاي مردمي شاهد افزايش سرمايه اوليه خواهيم بود.
سهل آبادي گفت: سرمايه گذاري در اين طرح با بسته هاي 750 ميليون توماني آغاز مي شود كه شامل سرمايه گذارن از افراد حقيقي و حقوقي خواهند بود، اين در حالي است كه در هنگام افزايش سرمايه مي توان در اين طرح ملي و استاني شركت نمود.
وي اضافه كرد: براي اخذ مجوز از سوي سازمان صنايع و معادن استان و پي گيري شروع فعاليت اين قطب صنعتي خودرو در اصفهان لازم است در ابتدا شركت به ثبت رسيده و بايد 35 درصد از سهم هر بسته پرداخت شود كه با احتساب اين درصد مبلغ واريز شده جهت تاسيس شركت، بالغ بر سه هزار و 750 ميليارد تومان مي باشد.
رييس خانه صنعت و معدن استان با بيان اينكه سرمايه گذاري در اين طرح با سهام هاي خرد نيزبلامانع است خاطر نشان كرد: اشخاص گوناگون مي توانند با سرمايه گذاري مورد دلخواه خود در قالب يك بسته و زير نظر يك شركت در سرمايه گذاري اين طرح شركت نمايند و از برنامه هاي آتي شركت اين است كه، تمامي مردم اصفهان در اين طرح سرمايه گذاري كنند و براي رشد و پيشرفت اين طرح گام بردارند.
سهل آبادي با بيان اينكه هيچ كمك و خيري بهتر از كار و توليد نيست گفت: نظر شخصي من درمورد راه اندازي اين قطب صنعتي در استان، ايجاد خيرين صنعتي و يا خيرين كارآفرين است كه ريشه بسياري از مشكلات جامعه با به بهره برداري رسيدن اين طرح برطرف مي شود.
وي از مزيت هاي ايجاد اين قطب صنعتي خودرو در اصفهان را ساماندهي به بحث اشتغال بيان كرد و افزود: اين طرح همچنين به برطرف كردن دغدغه بسياري از قطعه سازان كمك شاياني مي كند.
رييس خانه صنعت و معدن استان همچنين از رونمايي نمادين “شركت سهامي گروه صنعت جي موتور” در روز صنعت و معدن مصادف با 10 تيرماه خبر داد.
معاون برنامه ريزي و توسعه فناوري سازمان صنايع و معادن استان اصفهان نيز در اين جلسه با بيان اينكه ما از اجرا شدن اين طرح در استان استقبال و نهايت همكاري را با سرمايه گذاران داريم افزود: اين كار ، كار بسيار ارزشمندي است و كساني كه پيگير راه اندازي اين شركت شده اند از فعاليت هاي اقتصادي خود در مجموعه صنعتي استان دست كشيده اند تا اين طرح را سامان ببخشند.
بهمن پرويزي با اشاره به فعاليت خودرو سازي در خاورميانه و كشورهاي جنوبي آسيا اضافه كرد: نبايد فرصت راه اندازي اين شركت را از دست داد و بايد به بازار مصرف بودن براي كشور هاي ديگر نيز پايان بدهيم.وي با بيان اينكه بايد تمامي اعتبارات و امكانات براي راه اندازي اين قطب صنعتي در استان سنجيده شده باشد پيشنهاد كرد؛ “شركت سهامي گروه صنعت جي موتور” در قالب شركت سهامي عام فعاليت خود را آغاز و از سرمايه گذاري هاي اندك مردم نيز بهره برداري كند.
پرويزي با بيان اينكه با تكميل كردن اسناد اين شركت و ارجاع به سازمان صنايع و معادن شركت جي موتور دركوتاهترين مدت جواز خود را دريافت مي كند افزود: سرمايه گذاران نيز با استناد به همين جواز مي توانند در اين طرح سهيم باشند.
وي با بيان اينكه ما 50 سال است كه زجر استفاده از خودروهاي بدون استاندارد را كشيده ايم افزود: اكنون فرصت نشان دادن توانمندي هاي توليداتي خودرو اصفهان است و بايد توليداتي با كيفيت براي صادرات به ارمغان بيايد.
معاون سازمان صنايع و معادن استان همچنين از همكاري ايميدرو در اين طرح ملي نيز خبر داد.رييس انجمن خودرو و نيرو محركه استان با بيان اينكه اصفهان يكي از شهرهاي بزرگ صنعتي كشور مي باشد كه تمامي لوازم خودرو در آن توليد مي شود ، خاطرنشان كرد: با راه اندازي اين قطب صنعتي بسياري از صنايع جانبي آن نيز سامان داده مي شود و مي توان يكي از مهمترين مزيت آغاز اين طرح را ساماندهي به بحث اشتغال استان بيان كرد.
“ابراهيم احمدي”با اشاره به وضعيت بازار و تقاضا براي خودرو افزود: با وجود شركت هاي سايپا و ايران خودرو در كشور شاهد رشد نچندان خودرو سازان نوپا بوده ايم اما وضعيت كنوني و وجود موقعيت هاي مناسب براي رشد اين صنعت مي تواند گام موثري در ارتقاء سطح كيفي و توليدي اين صنعت در كشورمان را داشته باشد.
وي با بيان اينكه در چند سال اخير شاهد بوده ايم كه مونتاژ خودرو كار پر درآمديست، تصريح كرد: صنعت خودرو از ديگر صنايع قويتر است و جا براي رشد در كشورمان را دارد و نبايد موقعيت بدست آمده براي اجرايي كردن اين طرح ملي را از دست بدهيم.
مدير عامل شركت پتروشيمي رجال در اين جلسه گفت: بحث خودرو در كشور نياز به سرمايه گذاري هاي سنگيني دارد و در دنيا نيز چندين شركت از كشور هاي مختلف در قالب يك عنوان در اين مبحث همكاري مي كنند كه در كشوري طراحي خودرو ، در كشور ديگري بازار فروش و در كشور ديگري پول آن سرمايه گذاري مي شود.
“رضا رجالي” با بيان اينكه در سند چشم انداز 20 ساله توليد سه ميليوني خودرو در نظر گرفته شده است افزود: در حال حاضر بيش از يك ميليون و 500 هزار توليدات خودرو در كشور داريم كه اميد است با راه اندازي اين قطب صنعتي در استان به صورت چشمگيري به سند چشم انداز 20 ساله نزديكتر شويم.
رجالي با بيان اينكه اين طرح ، طرح بسيار بزرگي است و هموار كردن مسير براي رشد آن دشوار است ، افزود: اميدواريم با حمايت دولتمردان اين طرح ملي فعاليت خود را هر چه زودتر آغاز كند.وي با بيان اينكه افق ديد ما در بحث راه اندازي اين قطب صنعتي در استان با 50 سال آينده است پيشنهاد كرد ؛ در گام اول هر چه زودتر اين شركت تاسيس شود و در گام هاي بعدي آن نيز افزايش سرمايه گذاري صورت پذيرد.