در گزارش جامع رييس ايدرو و طي نشست خبري مطرح شد:
توليد خودرويي با قيمت زير 9 ميليون تومان در آينده اي نزديک
خبرگزاري تخصصي معدن- رييس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در نشست خبري امروز خود، با بيان وظايف و خط مشي هاي اين سازمان ، ايدرو را در بحث خصوصي سازي پيشگام توصيف كرد.
خبرگزاري تخصصي معدن- رييس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در نشست خبري امروز خود، با بيان وظايف و خط مشي هاي اين سازمان ، ايدرو را در بحث خصوصي سازي پيشگام توصيف كرد.
به گزارش معدن نيوز سيد مجيد هدايت اظهار داشت: ايدرو به دلايلي در سال هاي گذشته رويکرد بنگاه داري داشته اما اين بنگاه ها واگذار شده يا در حال واگذاري هستند. اين امر نقش سازمان را در توسعه صنايع جديد و کمک به تحقيقات و نمونه سازي هاي بزرگ صنعتي پر رنگ تر مي کند.
وي با بيان اينکه در سازمان گسترش به دنبال اين هستيم که چگونه سرمايه گذاري هاي جديد را به اين مسير سوق دهيم، افزود: امروز در بسياري از حوزه هاي صنعتي نياز داريم سرمايه هاي خود را به فناوري ها و مالکيت هاي معنوي تبديل کنيم،
برنامه ريزي براي فروش 19هزار ميليارد توماني شرکت هاي تابع ايدرو در سال جاري، تحويل دومين کشتي اقيانوس پيماي ساخت داخل تا پايان سال، انعقاد قرارداد 37ميليارد تومان تجهيزات سرچاهي، افزايش 23درصدي توليد خودرو تا پايان مردادماه نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل، ارزش 10ميليارد دلاري پروژه هاي بزرگي که ايدرو در دست اجرا دارد و توليد سومين محصول بيوايمپلنت از جمله اخباري بود كه در اين نشست توسط رييس هيات عامل ايدرو مطرح شد.
اجراي 18پروژه صنعتي به ارزش 18هزار و 700ميليارد ريال و اشتغالزايي 5200نفري در مناطق محروم، اجراي 18پروژه ايدرو با مشارکت بخش خصوصي در زمينه صنايع نوين ساختماني، واگذاري 2هزار و 275ميليارد تومان سهام شرکت هاي تابع ايدرو در سال89، صادرات 497ميليون دلار کالا توسط شرکت هاي تابع ايدرو در سال88، فراخوان ايدرو از بخش خصوصي براي مشارکت در طراحي پلتفرم هاي جديد خودرو، واگذاري توليد توربين هاي بخار و ژنراتورهاي کلاسF به ايدرو و امضاي توافق نامه براي طراحي پلتفرم داخلي جهت توليد خودروهاي هيبريدي تا 18ماه آينده نيز از جمله مطالب مهمي بود كه مهندس هدايت در سخنان امروز خود بيان داشت.
رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران همچنين از تصويب طرح توليد خودرو ارزان قيمت در شركت ايران خودرو خبر داد گفت: توليد يك خودرو با قيمت زير 9 ميليون تومان در شركت ايران خودرو تصويب شده است و بايد براي ايجاد يك برند داخلي در اين زمينه تلاش شود.
مهندس هدايت افزود: همچنين خودرويي با قيمت بين 13 تا 17 ميليون تومان نيز در ايران خودرو توليد خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به تشكيل جلسه ايدرو با هيات مديره سايپا در هفته جاري عنوان كرد: گروه سايپا 17 نوع محصول جديد را براي توليد پيشنهاد داده كه از ميان آنها تعدادي براي سالهاي آينده انتخاب مي شود.
رئيس هيات عامل ايدرو درباره پروژه تندر90 نيز گفت: به زودي از سوي وزارت صنايع و معادن درباره سطوح تمركز توليد اين خودرو تصميمگيري خواهد شد و در اين خصوص بايد بين طرف ايراني و فرانسوي مشاركت برد- برد ايجاد شود.
مهندس هدايت همچنين از برگزاري مراسم تحويل خودرو تيبا در اواخر آبان ماه امسال خبر داد و گفت: شركت سايپا براي مشترياني كه منتظر اين خودرو بوده و دچار زحماتي شدند، تسهيلاتي همچون خدمات ويژه را در نظر گرفته است.
به گفته وي، طراحي و ساخت سه تا چهار پلت فرم در دستور كار قرار دارد كه روي هر يك از آنها ميتوان پنج تا شش مدل خودرو جديد توليد كرد.
همچنين رييس هيات عامل ايدرو از توليد سه نمونه خودروي هيبريدي بر روي پلتفرم ملي و با برند ملي در 18 ماه آينده خبرداد. اين خودروها با همكاري معاونت فناوري رياست جمهوري و ايدرو و زارت صنايع توليد و عرضه خواهند شد.
مهندس هدايت همچنين از عرضه موتورهاي ديزل سنگين D87 طي 10 ماه آينده خبر داد.
به گفته رئيس هيات عامل ايدرو اين موتور در صنايع دريايي، ريلي و نيروگاه هاي توليد گرما و برق (CHP) كاربرد خواهد داشت. هدايت همچنين از برنامهريزي ايدرو براي ساخت و توسعه واگنهاي ملي مترو خبر داد و با بيان اين كه هنوز درباره مناقصه ساخت 315 دستگاه واگن مترو شهرهاي اصفهان، شيراز و تبريز تصميمگيري قطعي نشده، افزود: ممكن است بخشي از ساخت اين واگنها با مشاركتهاي شركت داخلي و مابقي با همكاري شركتهاي داخلي و خارجي انجام شود.
معاون وزير صنايع و معادن درباره فعاليتهاي اين سازمان در حوزه صنايع هوايي نيز گفت: در زمينه ساخت هواپيماهاي سبك و نيمه سبك توفيقهايي حاصل شده كه در آينده اعلام ميكنيم.
به گزارش معدن نيوز سيد مجيد هدايت اظهار داشت: ايدرو به دلايلي در سال هاي گذشته رويکرد بنگاه داري داشته اما اين بنگاه ها واگذار شده يا در حال واگذاري هستند. اين امر نقش سازمان را در توسعه صنايع جديد و کمک به تحقيقات و نمونه سازي هاي بزرگ صنعتي پر رنگ تر مي کند.
وي با بيان اينکه در سازمان گسترش به دنبال اين هستيم که چگونه سرمايه گذاري هاي جديد را به اين مسير سوق دهيم، افزود: امروز در بسياري از حوزه هاي صنعتي نياز داريم سرمايه هاي خود را به فناوري ها و مالکيت هاي معنوي تبديل کنيم،
برنامه ريزي براي فروش 19هزار ميليارد توماني شرکت هاي تابع ايدرو در سال جاري، تحويل دومين کشتي اقيانوس پيماي ساخت داخل تا پايان سال، انعقاد قرارداد 37ميليارد تومان تجهيزات سرچاهي، افزايش 23درصدي توليد خودرو تا پايان مردادماه نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل، ارزش 10ميليارد دلاري پروژه هاي بزرگي که ايدرو در دست اجرا دارد و توليد سومين محصول بيوايمپلنت از جمله اخباري بود كه در اين نشست توسط رييس هيات عامل ايدرو مطرح شد.
اجراي 18پروژه صنعتي به ارزش 18هزار و 700ميليارد ريال و اشتغالزايي 5200نفري در مناطق محروم، اجراي 18پروژه ايدرو با مشارکت بخش خصوصي در زمينه صنايع نوين ساختماني، واگذاري 2هزار و 275ميليارد تومان سهام شرکت هاي تابع ايدرو در سال89، صادرات 497ميليون دلار کالا توسط شرکت هاي تابع ايدرو در سال88، فراخوان ايدرو از بخش خصوصي براي مشارکت در طراحي پلتفرم هاي جديد خودرو، واگذاري توليد توربين هاي بخار و ژنراتورهاي کلاسF به ايدرو و امضاي توافق نامه براي طراحي پلتفرم داخلي جهت توليد خودروهاي هيبريدي تا 18ماه آينده نيز از جمله مطالب مهمي بود كه مهندس هدايت در سخنان امروز خود بيان داشت.
رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران همچنين از تصويب طرح توليد خودرو ارزان قيمت در شركت ايران خودرو خبر داد گفت: توليد يك خودرو با قيمت زير 9 ميليون تومان در شركت ايران خودرو تصويب شده است و بايد براي ايجاد يك برند داخلي در اين زمينه تلاش شود.
مهندس هدايت افزود: همچنين خودرويي با قيمت بين 13 تا 17 ميليون تومان نيز در ايران خودرو توليد خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به تشكيل جلسه ايدرو با هيات مديره سايپا در هفته جاري عنوان كرد: گروه سايپا 17 نوع محصول جديد را براي توليد پيشنهاد داده كه از ميان آنها تعدادي براي سالهاي آينده انتخاب مي شود.
رئيس هيات عامل ايدرو درباره پروژه تندر90 نيز گفت: به زودي از سوي وزارت صنايع و معادن درباره سطوح تمركز توليد اين خودرو تصميمگيري خواهد شد و در اين خصوص بايد بين طرف ايراني و فرانسوي مشاركت برد- برد ايجاد شود.
مهندس هدايت همچنين از برگزاري مراسم تحويل خودرو تيبا در اواخر آبان ماه امسال خبر داد و گفت: شركت سايپا براي مشترياني كه منتظر اين خودرو بوده و دچار زحماتي شدند، تسهيلاتي همچون خدمات ويژه را در نظر گرفته است.
به گفته وي، طراحي و ساخت سه تا چهار پلت فرم در دستور كار قرار دارد كه روي هر يك از آنها ميتوان پنج تا شش مدل خودرو جديد توليد كرد.
همچنين رييس هيات عامل ايدرو از توليد سه نمونه خودروي هيبريدي بر روي پلتفرم ملي و با برند ملي در 18 ماه آينده خبرداد. اين خودروها با همكاري معاونت فناوري رياست جمهوري و ايدرو و زارت صنايع توليد و عرضه خواهند شد.
مهندس هدايت همچنين از عرضه موتورهاي ديزل سنگين D87 طي 10 ماه آينده خبر داد.
به گفته رئيس هيات عامل ايدرو اين موتور در صنايع دريايي، ريلي و نيروگاه هاي توليد گرما و برق (CHP) كاربرد خواهد داشت. هدايت همچنين از برنامهريزي ايدرو براي ساخت و توسعه واگنهاي ملي مترو خبر داد و با بيان اين كه هنوز درباره مناقصه ساخت 315 دستگاه واگن مترو شهرهاي اصفهان، شيراز و تبريز تصميمگيري قطعي نشده، افزود: ممكن است بخشي از ساخت اين واگنها با مشاركتهاي شركت داخلي و مابقي با همكاري شركتهاي داخلي و خارجي انجام شود.
معاون وزير صنايع و معادن درباره فعاليتهاي اين سازمان در حوزه صنايع هوايي نيز گفت: در زمينه ساخت هواپيماهاي سبك و نيمه سبك توفيقهايي حاصل شده كه در آينده اعلام ميكنيم.