معاون بهره برداري و نوسازي صنايع سازمان گسترش خبر داد:

توليد بيش از 160 هزار تن انواع محصولا ت کشاورزي در شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه

توليد بيش از 160 هزار تن انواع محصولا ت کشاورزي در شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه

خبرگزاري تخصصي معدن- معاون بهره برداري و نوسازي صنايع سازمان گسترش از توليد بيش از 160 هزار تن انواع محصولا ت کشاورزي در شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه در سال 88 خبر داد.

خبرگزاري تخصصي معدن- معاون بهره برداري و نوسازي صنايع سازمان گسترش از توليد  بيش از 160 هزار تن انواع محصولا ت  کشاورزي در شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه در سال 88  خبر داد.
به گزارش معدن نيوز معاون بهره برداري و نوسازي صنايع سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت : شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه در سال 88 ،  بيش  از 160 تن انواع مختلف محصولات  از جمله  33 هزار تن  شکر سفيد و زرد ،   10 هزار تن ملاس  و  122هزار  تن  باگاس  توليد کرد .   به گزارش اداره اطلاع رساني ايدرو ، محمد علي وفايي خاطر نشان کرد : در برنامه سال 89  شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه توليد 50 هزار تن شکر سفيد و زرد ، ملاس 19 هزار تن ، باگاس 196 هزار تن و گندم 7 هزار تن پيش بيني شده است . همچنين سطح زير کشت اين مجمتع  از 5500  هکتار در سال 87 به 6700  هکتار  در سال 88  مي باشد  و سطح زير کشت در سال جاري به بيش از 8000 هکتار خواهد رسيد . معاون بهره برداري و نوسازي صنايع ايدرو ، راه اندازي واحد هاي تخته نئوپان ، M.D.F ،  توليد الکل ( اتانول )  ، فورفورال از باگاس ، طرح توليد خمير مايه و طرح احداث واحد هاي توليد همزمان برق و حرارت   ( CHP)  و  واگذاري مزارع به صورت  واحد هاي 250 هکتاري به افراد واجد شرايط را از برنامه هاي آتي و جانبي شرکت  کشت و  صنعت نيشکر هفت تپه  برشمرد .
وي همچنين گفت : سازمان گسترش همچنين تاکنون هزينه  هاي بابت اصلاح ساختار مالي و پرسنلي کارخانه و افزايش سطح زير کشت تزريق کرده است . بررسي طرح جايگزيني برداشت مکانيزه به جاي برداشت دستي نيشکر و تغيير نوع کاشت بدين منظور ، انجام تعميرات اساسي و اورهال کارخانه ، رسيدگي هاي مختلف به  وضعيت حدود 4000 نفر پرسنل شاغل در شرکت و اصلاح ساختار نيروي انساني آن ، پرداخت مطالبات حدود 600 نفر از کارکنان بازنشسته شرکت از سه سال قبل تاکنون از جمله مهمترين اقدامات ايدرو در جهت ساماندهي و افزايش بازدهي و بهره وري شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه بوده است .  سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به عنوان سازمان توسعه اي از سال 87 متولي مديريت نيشکر هفت تپه شده و از آن زمان تا کنون توانسته است با اصلاح برخي ساختارها ، روند توليد در اين واحد را افزايش دهد.