قائم مقام مدير عامل ايران خودرو اعلام كرد:
تمامي محصولات ايران خودرو به سيستم اي بي اس مجهز شد
خبرگزاري تخصصي معدن- تمام محصولات سواري ايران خودرو مجهز به سيستم ضد قفل ترمز و با رعايت استاندارد هاي 55 گانه به بازار عرضه مي شود.
خبرگزاري تخصصي معدن- تمام محصولات سواري ايران خودرو مجهز به سيستم ضد قفل ترمز و با رعايت استاندارد هاي 55 گانه به بازار عرضه مي شود.
به گزارش معدن نيوز ، ميرجواد سليماني قائم مقام مدير عامل ايران خودرو در کيفيت و توسعه محصول با بيان اين مطلب، گفت: بيش از 160 طرح ارتقاي کيفيت در زمينه هاي مختلف در سال جاري در دستور کار ايران خودرو قرار گرفته است.
وي با اشاره به تشکيل شوراي عالي کيفيت در ايران خودرو اظهار داشت: اين شورا داراي پنج کميته فرعي است که به طور مرتب جلساتي را در مورد ارتقاي کيفيت در بخش هاي مختلف از جمله محصول، قطعات و خدمات پس از فروش برگزار مي کنند.
سليماني افزود: تمامي فراينده هاي کيفيت در اين نشست ها مورد بررسي قرار مي گيرد و اميد مي رود که مشتريان ايران خودرو به زودي شاهد جهش کيفي در محصولات و خدمات اين شرکت باشند.
قائم مقام محصول و کيفيت ايران خودرو افزود: براساس گزارش هاي شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد که بر روند فعاليت هاي کيفي خودرو سازان نظارت مي کند، در پنج ماه اول سال جاري کيفيت محصولات ايران خودرو در مقايسه با زمان مشابه در سال گذشته، بالغ بر 25 درصد رشد داشته و بيشتر محصولات ايران خودرو در سطح خيلي خوب قرار گرفته اند.
وي کاهش مصرف سوخت را يک هدف مهم در استراتژي ايران خودرو عنوان کرد و گفت: استفاده از موتور پايه گاز سوز و موتور تي يو 5 از جمله راهکارهاي ايران خودرو براي کاهش مصرف سوخت محصولات توليدي است.
وي ميانگين مصرف سوخت در اين محصولات را 2/7 ليتر در صد کيلومتر عنوان کرد و گفت: ايران خودرو با اجراي برنامه هاي مختلف اين ميزان را کاهش خواهد داد.
سليماني افزود: قطعات بيشتر محصولات ايران خودرو در داخل كشور تامين و توليد مي شود و بر اساس برنامه تدوين شده تا پايان سال جاري ساخت داخل پژو 206 به 97 درصد افزايش مي يابد و به همين دليل تغييرات نرخ ارز تاثيري در برنامه توليد ايران خودرو ندارد.
وي انواع سيستم هاي هيبريد را شامل ميکروهيبريد، مايلد هيبريد و فول هيبريد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مدل ميکروهيبريد در ايران خودرو توسعه يافته که مهم ترين ويژگي آن توقف و حرکت است، اين خودرو نمونه سازي شده و تست هاي آن تا دو ماه ديگر بعد تمام و با اخذ استانداردهاي لازم توليد آن شروع مي شود و تمامي قطعات اين خودرو ساخت داخل است.
سليماني در خصوص استاندارد روآ گفت: روآ تمامي استانداردهاي 51 گانه را تامين کرده و از دو سال پيش نيز به جاي آردي در ايران خودرو روآ توليد مي شود.
وي افزود: از آن جا که پايه وانت باردو پيکان است، بخشي از استانداردهاي 51 گانه را تامين نمي کند و در صورتي که بخواهيم اين کار را بکنيم، سرمايه گذاري بزرگي مي طلبد. لذا تصميم گرفتيم وانت ديگري را جايگزين وانت پيکان کنيم و براي اين کار برنامه هاي لازم تهيه شده و به زودي اين محصول طراحي و در برنامه توليد قرار مي گيرد.