تعميرات اساسي جرثقيل 31 فولادسازي در ذوب آهن اصفهان

خبرگزاري تخصصي معدن- اردشير افضلي ،مدير بخش فولاد سازي ذوب آهن اصفهان از تعميرات اساسي جرثقيل 31 فولادسازي در ذوب آهن اصفهان براي اولين بار در کشور خبر داد.

خبرگزاري تخصصي معدن- اردشير افضلي ،مدير بخش فولاد سازي ذوب آهن اصفهان از تعميرات اساسي جرثقيل 31 فولادسازي در ذوب آهن اصفهان براي اولين بار در کشور خبر داد.
به گزارش معدن نيوز ؛ اردشير افضلي گفت : جرثقيل 31 فولاد سازي از جرثقيلهاي گردان و مگنت دار كارگاه شمش بخش فولادسازي مي باشد كه بدليل داشتن حركت دوراني و قابليت مگنت كردن شمش از سيستم هاي پيچيده تري در مقايسه با ساير جرثقيلها برخوردار است .
وي با اشاره به بي سابفه بودن اين تعميرات در کشور ، افزود : اين جرثقيل به دليل شكستگيهايي كه در قسمت تلشكي ، تلشكي دوران و اسكلت آويز آن وجود داشت از نظر ايمني، اجازه بلندكردن شمش را نداشت وعملا از چرخه توليد خارج شده بود.با برنامه ريزي كه از چند سال قبل انجام شده بود تجهيــــزات مورد نياز تماما نقشــــه گرديده و سپـــس طي هماهنگي هاي لازم ، تجهيزات مورد نياز،توسط سازندگان داخل كشور ساخته شد.
مدير بخش فولاد سازي ذوب آهن اصفهان در ادامه، گفت: در طول 52 روز تعميرات، جرثقيل 31فولادسازي به نحوي بازسازي گرديد كه در حد يك جرثقيل نو قابل استفاده مي باشد.ضمن اينكه اين تعميرات مسيري را در بازسازي جرثقيل هاي فرسوده در ذوب آهن اصفــــهان فراهم كرد كه در آينده براي تعميـر ساير جرثقيل هاي مشابه نيز برنامه ريزي و اقدام گردد .
مهندس افضلي خاطر نشان كرد: در اين تعميرات برنامه ريزي و هماهنگي مناسب توسط قسمت هاي مختلف بخش فولادسازي ( مكانيك، برق، كارگاه شمــش، دفتر فني و سفارشــات) و مديريت هاي مهندسي نت مکانيک ، سفارشات و کنترل کالا ، خريد تجهيزات و همچنين شركت هاي مرات پولاد و تابان نيرو صورت گرفت .
وي در ادامه به نحوه تعمير اين جرثقيل پرداخت و گفت: براي اين تعمير در قسمت مكانيكي جرثقيل (تلشكي اصلي ، تلشكي دوران ، اسكلت آويز ، اشتانگ ، تراورس ، اجزاء مكانيكي دوران ، بالابر تراورس و چنگك و ساير اجزاء مكانيكي) در مجموع، تجهيزاتي به وزن تقريبي 60تن دمونتاژ و قطعات ساخته شده جديد بجاي آن مونتاژ گرديد و در قسمت هاي برقي جرثقيل نيز 10 عدد موتور به وزن تقريبي 4 تن، 20 عدد تابلو برق به وزن 5 تن، پس كشي كابلهاي فرسوده به طول 3000 متر ،كابل كشي مجدد به طول 5000 متر و نوسازي و بازسازي ساير قسمت هاي برقي اقداماتي بود كه با موفقيت انجام گرفت و جرثقيل پس از انجام تســت هاي راه انــــدازي در خط توليد قرار گرفت .
مدير بخش فولاد سازي ذوب آهن اصفهان در پايان تصريح كرد: از همكاران پر تلاش و با همت بخش فولادسازي و از تمامي بخشهايي كه ما را در راستاي انجام موفقيت آميز اين تعميرات كه براي اولين بار در داخل كشور انجام گرفت، ياري رساندند تشكر و قدر داني مي نمايم و اميدوارم در اعتلاي صنعت عظيم ذوب آهن گامهاي موثرتري برداريم.