تاييد ارتقاي سيستم ايمني کاميون فراز توسط فرمانده نيروي انتظامي

خبرگزاري تخصصي معدن- سردار احمدي مقدم اعلام کرد : ارتقاي سيستم ايمني کاميون فراز براي ما محرز شده است .
خبرگزاري تخصصي معدن- سردار احمدي مقدم اعلام کرد : ارتقاي سيستم ايمني کاميون فراز براي ما محرز شده است .
به گزارش معدن نيوز ؛ سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين مطلب افزود :فرآيند قانوني درکشور ما براي شماره گذاري تاييد سازمان استاندارد است و توصيه ما به اين سازمان اين است که دربحث ايمني سخت گيرانه عمل کند .
وي در خصوص اينكه آيا كاميون فراز همان كاميون هوو است، گفت: البته اين خودرو از همان كارخانه است ولي بسياري از سيستمهاي آن ارتقاء يافته و ارتقاء يستمهاي ايمني اين خودرو از نظر ما محرز است.
در ادامه دکتر بهادر کاظمي معاون سازمان استاندارد و تحقيقاتي صنعتي کشور نيز از تاييد استاندارد هاي کشنده جديد فراز خبر داد و اظهارداشت : تأييديه رعايت استانداردهاي 51 گانه در کشنده فراز از سوي سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي کشور صادر شده است.
وي افزود: پس از بررسي ها و انجام تست هاي کامل در آزمايشگاه هاي معتبر اروپايي بر روي کشنده فراز و اعلام نتايج به اين سازمان ، سازمان استاندارد نيز تأييد خود را به پليس راهور ناجا اعلام داشته تا پليس نسبت به شماره گذاري اين نوع کشنده اقدامات لازم را به عمل آورد.
کاظمي گفت: پس از بررسي کامل مدارک و تأييديه هاي معتبر ارائه شده از سوي شرکت ايران خودرو ديزل و استعلام اصالت مدارک و کارهاي کارشناسي صورت گرفته، سازمان استاندارد تأييد خود را براي توليد انبوه و شماره گذاري اين نوع کشنده اعلام کرد.
وي با بيان اينکه بررسي مدارک کاميون فراز حدود دو ماه به طول انجاميد، تصريح کرد: ابهامات بوجود آمده در خصوص كاميون فراز که به اشتباه آن را هوو ناميده بودند کاملاً بي اساس است و تفاوتهاي عمده اي با کاميون هوو در آن ديده شده است که كاميون فراز را از هوو متمايز مي سازد.
گفتني است ، كاميون فراز با چهره اي كاملا متفاوت و زيباتر نسبت به كاميون هوو به بازار عرضه خواهد شد و داراي تفاوت هاي عمده ديگري نيز مي باشد كه اين كاميون را از كاميون هوو بطور كلي متمايز مي سازد از جمله: “فراز” يک کاميون 4*6 كشنده با قدرت كشندگي (وزن ناخالص تركيبي = GCW) برابر با 49 تن مي باشد كه اين ويژگي در كاميون هوو 47.5 تن بوده است.
موتور كاميون فراز از نوع WD615.96C مجهز به سيستم پيشرفته پاشش سوخت از نوع Common – Rail بوده و با قدرتي معادل 380 اسب بخار سطح آلايندگي Euro III را پاس مي كند. در حاليكه موتور كاميون هوو از نوع WD615.47 با قدرت 370 اسب بخار و سطح آلايندگي Euro II بوده است.
گيربكس كاميون فراز از نوع HW18710T مجهز به كليد پنوماتيكي تغيير وضعيت سبك و سنگين بوده و 10 دنده جلو و 2 دنده عقب دارد كه اين وضعيت در كاميون هوو وجود نداشت. سيستم ترمز كاميون فراز با بهره گيري از 140 ليتر ذخيره انرژي باد در مخازن و پهناي كفشك ترمز بيشتر و نيز بهره گيري از سيستم هاي پيشرفته ترمز ABS و ترمز كمكي EVB (ترمز موتوري) و خفه كن موتور (EB) كارآيي مطلوبتري را نسبت به كاميون هوو دارد زيرا در كاميون هوو حجم مخازن باد در حالت استاندارد 100 ليتر و در حالت ارتقاء يافته 120 ليتر است و فاقد ABS و ترمز كمكي EVB مي باشد.
كاميون فراز با توجه به بهره گيري از سيستم هاي پيشرفته الكترونيكي، مجهز به سيستم كروز كنترل و محدود كننده سرعت و همچنين كليد مصرف اقتصادي در حالت بدون بار مي باشد و عيب يابي در كاميون فراز با دستگاه هاي عيب ياب الكترونيكي (Diagnostic Systems) انجام مي گيرد و اين درحاليست كه تجهيز كاميون هوو به امكانات اشاره شده فوق بدليل عدم وجود سيستم هاي الكترونيكي مقدور نبوده است.