سه شنبه صورت گرفت ؛
بازديد 4 ساعته اعضاي کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از مگاموتور

خبرگزاري تخصصي معدن- در اين بازديد 4 ساعته نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن بازديد از خطوط توليد و مونتاژ موتور و گيربکس، در جلسه اي با حضور مدير عامل و معاونان و مديران اين شرکت در جريان مباحث مربوط به روند توليد قواي محرکه خودرو در مگاموتور و مسايل مرتبط با آن قرار گرفتند.
خبرگزاري تخصصي معدن- در اين بازديد 4 ساعته نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن بازديد از خطوط توليد و مونتاژ موتور و گيربکس، در جلسه اي با حضور مدير عامل و معاونان و مديران اين شرکت در جريان مباحث مربوط به روند توليد قواي محرکه خودرو در مگاموتور و مسايل مرتبط با آن قرار گرفتند.
به گزارش معدن نيوز اعضاي کميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي به همراه مدير کل امور مجلس وزارت صنايع و معادن روز سه شنبه 13 مهر ماه از مگاموتور بازديد کردند.
در اين بازديد 4 ساعته نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن بازديد از خطوط توليد و مونتاژ موتور و گيربکس، در جلسه اي با حضور مدير عامل و معاونان و مديران اين شرکت در جريان مباحث مربوط به روند توليد قواي محرکه خودرو در مگاموتور و مسايل مرتبط با آن قرار گرفتند.
مهندس محمدرضا روشني مقدم ، مدير عامل مگاموتور در اين نشست با اشاره به وظايف و نقش مگاموتور در تامين قواي محرکه گروه خودرو سازي سايپا ، گفت: مديريت زنجيره تامين، توليد قواي محرکه، تحقيق و توسعه قواي محرکه و اداره شرکت هاي زير مجموعه 4 وظيفه کليدي مگاموتور است.
وي با اشاره به اينکه متوسط رشد سالانه توليد در مگاموتور نسبت به سال 1388 حدااقل 10 درصد بوده است گفت: روزانه 2400 ست قواي محرکه شامل موتور ، گير بکس و اکسل در مگاموتور توليد مي شود .
وي افزود: قواي محرکه پرايد ، نيسان و تيبا در مگاموتور تقريبا بطور صد در صد داخلي سازي شده است همچنين موتور خودروي ريو در اين شرکت مونتاژ مي شود و بخشي از قطعات آن نيز ساخت داخل شده است.
مهندس روشني مقدم با اشاره به اينکه موتور تندر 90 نيز بطور کامل و صد در صدي در مگاموتور مونتاژ مي شود گفت: مشتريان مگاموتور شامل سايپا، پارس خودرو ، سايپا کاشان، زامياد و رنو پارس هستند.
وي با اشاره به اينکه مگاموتور با توجه به برنامه ها و سياستهاي گروه خودرو سازي سايپا توليد 622 هزار قواي محرکه پرايد را تا پايان سال 1389 هدف گذاري کرده است گفت: سرانه توليد در مگاموتور بر اساس ست قواي محرکه، هر سال در مگاموتور افزايش يافته است، بطوري که افزايش توليد بدون افزايش نيروي انساني محقق شده است.
روشني مقدم همچنين تصريح کرد مگاموتور موفق به کاهش مستمر پي پي ام برگشتي از خودروسازان شده است ، روند نمره منفي قواي محرکه پرايد نيز هر سال کاهش يافته است بطوري که از 191 نمره منفي پرايد فقط 9/2 نمره منفي آن مربوط به قواي محرکه آن است و بقيه نمره منفي بايد در بخش هاي ديگر کاهش يابد.
مدير عامل مگاموتور در ادامه با اشاره به گريد قطعه سازان طرف قرار داد با مگاموتور گفت: عمده قطعه سازان در گريدهاي بي و سي قرار دارند و بر اساس برنامه و در راستاي اجراي آيين نامه ارتقاي کيفيت خورو بنا داريم سطح گريد قطعه سازان طرف قرار داد را امسال به آ و بي مثبت افزايش دهيم و همچنين از سال آينده قطعه سازان داراي گريد سي منفي حذف مي شود.
مهندس روشني مقدم با اشاره به تلاش هاي مگا موتور در جهت کاهش هزينه ها و ثبات قيمت تمام شده براي مشتري گفت: سال گذشته اولين سال در تاريخ تاسيس مگاموتور بود که موفق شديم قيمت فروش محصولات را پايين تر از سال قبل از آن عرضه کنيم.
وي همچنين با اشاره به کاهش شاخص سي 100 در قواي محرکه در سال 89 نسبت به سال 88 گفت: اين شاخص در مگاموتور هر سال کاهش يافته که نشان دهنده بهبود کيفيت محصولات است.
روشني مقدم با اشاره به برنامه مگاموتور در جهت توسعه محصول گفت: در اين برنامه ما دو پلتفرم يک و دو را طراحي کرده ايم، پلت فرم يک ، پلت فرم خودروي تيبا است، که روي آن چند نسل خودرو توليد مي شود، پلت فرم شماره دو خودرو بزرگتري در حد مگان است که در حال طراحي قواي محرکه آن هستيم.
وي با اشاره به طراحي گيربکس هاي جديد گفت: با توجه به اينکه هرچه تعداد دنده افزايش يابد، مصرف سوخت کاهش مي يابد ، در حال حاضر مگاموتور کار طراحي خودرو هاي 6 دنده را آغاز کرده است و تا سال 1395 ما اولين گيربکس اتو ماتيک را وارد بازار خواهيم کرد.
مدير عامل مگاموتور در ادامه با اشاره به ابلاغ آيين نامه ارتقاي کيفيت خودرو ، حرکت مگاموتور در جهت اجرايي کردن اين آيين نامه و همچنيين سند چشم انداز صنعت خودرو در سال 1404 گفت: تنوع محصول يکي از دغده هاي مهم در توليد است .
وي افزود: وزارت صنايع در سال 1389 اهتمام ويژه اي به ارتقاي کيفيت خودرو داشته و تصويب آيين نامه ارتقاي کيفيت خودرو از نشانه هاي آن است. بر اساس اين آيين نامه خودروهاي خارجي که بيش از يک يا دو سال از عمر آنها مي گذرد اجازه ورود به کشور را ندارند ، همچنين تمام محصولات فعلي خودرو سازان داخلي تا سال 1395 از چرخه توليد و عرضه در بازار حذف خواهند شد. در واقع عمر محصولات و برندهايي که در حال حاضر توسط خودرو سازان داخلي توليد مي شود حد اکثر 7 سال خواهد بود و محصولات جديد بايد جايگزين شوند.
روشني مقدم تصريح کرد : ما 6 سال وقت داريم تا براي تمام محصولات موجود جايگزين پيدا کنيم و اين کار سختي است هم به لحاظ بودجه و هم امکانات که انتظار داريم مجلس با تصويب قوانين متناسب با اين تکاليف به تحقق اين برنامه ها کمک کند.