ايران خودرو براي توسعه بازار پلت فرم جديد ارائه مي کند

خبرگزاري تخصصي معدن- ايران خودرو در جهت افزايش سهم از بازار و تامين نظر مشتريان خود، برنامه استقرار سيستم رديابي خدمات تا پايان سال در سراسر شبکه خدمات پس از فروش، تشکيل كميته عالي ارتقاي كيفيت وخدمات پس ازفروش و عرضه دو خودرو رانا و ان ايکس 7 بر اساس پلتفرم هاي جديد را در دستور کار قرارداده است.
خبرگزاري تخصصي معدن- ايران خودرو در جهت افزايش سهم از بازار و تامين نظر مشتريان خود، برنامه استقرار سيستم رديابي خدمات تا پايان سال در سراسر شبکه خدمات پس از فروش، تشکيل كميته عالي ارتقاي كيفيت وخدمات پس ازفروش و عرضه دو خودرو رانا و ان ايکس 7 بر اساس پلتفرم هاي جديد را در دستور کار قرارداده است.
به گزارش معدن نيوز ، کيانوش پورمجيب معاون کيفيت ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: ايران خودرو در بسياري از خودروها از هدف گذاري وزارت صنايع براي سال 90 در مورد تعداد قطعات برگشتي به ازاي هر يک ميليون فراتر رفته و در مورد قطعات برگشتي از شبکه خدمات پس از فروش که به نام شاخص سي 100 شناخته مي شود، نيز در برخي خودروها مانند تندر، سوزوکي و 206 اهداف وزارت صنايع را پشت سرگذاشته است.
وي افزود: در شاخص رضايت مشتريان نيز ابلاغيه وزارت صنايع را پشت سر نهاده و رسيدن به 75 درصد را در اين زمينه براي خود هدف گذاري کرده است.
معاون کيفيت ايران خودرو، از برنامه منسجم ايران خودرو براي حذف قطعه سازان داراي گريد سي خبر داد و گفت: در آيين نام ارتقاي کيفيت بر الزام ساپکو به رتبه بندي سازندگان و حذف سازندگان گريد سي تاکيد شده که ايران خودرو پيشاپيش اين کار را انجام داده و براي سال 90 گريد سي را نيز حذف خواهد کرد.
پورمجيب با اشاره به تاکيد آيين نامه ارتقاي کيفيت بر رديابي قطعات ومجمو عه ها گفت: هم اکنون 35 قطعه از تامين تا خدمات پس از فروش، در اين سيستم رديابي مي شود و اين ميزان تا پايان سال، به 70 قطعه مي رسد.600 قطعه هم به صورت تكراري و تصادفي در محموله هاي ورودي به شرکت رديابي مي شود.
معاون کيفيت ايران خودرو اظهار داشت: در سال جاري بالغ بر 350 امتياز نمايندگي جديد اعطا شده و 250 نماينده جديد نيز به شبکه خدمات پس از فروش مي پيوندد که از برنامه سال 89 فراتر است.
وي از استقرار سيستم رديابي خدمات تا پايان سال در سراسر شبکه خدمات پس از فروش خبر داد و گفت: در اين سيستم اطلاعات مراجعه کننده، به محض ورود به شبکه و هم چنين شکايات مشتريان ثبت شده و قابل ردبابي است و نقص هاي احتمالي به سرعت مديريت و رفع مي شود.
پورمجيب يادآور شد که ايران خودرو بسيار پيشتر از آيين نامه ارتقاي کيفيت وزارت صنايع، برنامه ارتقاي جهشي کيفيت محصولات، قطعات و خدمات پس از فروش را تدوين و كميته عالي ارتقاي كيفيت وخدمات پس ازفروش را براي اجراي آن تشکيل داده است.
معاون کيفيت ايران خودرو افزود: در اين كميته ، علاوه بر مدير عامل و قائم مقام ها و معاونان وي، مديران عامل شرکت هاي ساپکو و ايساکو نيز عضويت دارند و در جلسات هفتگي به بررسي و تصميم گيري در موضوعات مختلف کيفيت مي پردارند.
پورمجيب، عرضه رانا و ان ايکس 7 بر اساس پلتفرم هاي جديد را از راهکارهاي ايران خودرو در رسيدن به اهداف کيفيت عنوان کرد که از آخرين فناوري ها و استانداردها، مانند استاندارد ايمني يورو انکپ 3 برخوردارند.
وي ارتقاي فرهنگ توليد را از ديگر نتايج ارايه محصولات و پلتفرم هاي جديد ايران خودرو عنوان کرد و از جايگزين شدن وانت پيکان با يک وانت جديد خبر داد.