مدير عامل گروه صنعتي انتخاب خبر داد ؛
ايران، برنده ماراتن نفس گير بين المللي درعرصه لوازم خانگي

خبرگزاري تخصصي معدن- مديرعامل گروه صنعتي انتخاب اعلام کرد: در حالي که شرکت هاي عظيم بين المللي در تلاش براي تصاحب شرکت دوو الکترونيک کره جنوبي بودند، ايران براي اولين بار توانست در اين رقابت دشواريک برند معتبر جهاني از آن خود نمايد.
خبرگزاري تخصصي معدن- مديرعامل گروه صنعتي انتخاب اعلام کرد: در حالي که شرکت هاي عظيم بين المللي در تلاش براي تصاحب شرکت دوو الکترونيک کره جنوبي بودند، ايران براي اولين بار توانست در اين رقابت دشواريک برند معتبر جهاني از آن خود نمايد.
به گزارش معدن نيوز ؛ “محمد رضا دياني” با بيان اينکه شرکت دوو الکترونيک کره جنوبي اولين برند جهاني است که توسط ايران خريداري شده ، اظهار داشت: اين شرکت با سابقه اي بالغ بر 39 سال در صنعت لوازم خانگي، سومين توليدکننده بزرگ اين صنعت در کره جنوبي به شمار مي رود.
وي با اشاره به اينکه شرکت دووالکترونيک داراي بيش از 70 کارخانه، مرکز تحقيق و توسعه و شبکه توزيع فراگير است و محصولات خود را در بيش از 150 کشوراز گستره شرق تا غرب و شمال تا جنوب دنيا عرضه مي کند، اضافه کرد: اين شرکت در کشورهايي نظير امريکا، انگلستان، اسپانيا، فرانسه، ايتاليا، سوئد، روسيه، اوکراين، لهستان، مکزيک، ايرلند و … حضور دارد، کشورهايي است که حضور موثر در بازار آنها عزم بين المللي و تکنولوژي برتر را مي طلبد.
وي با يادآوري اين موضوع که شرکت دووالکترونيک در سال 1998 ميلادي به دنبال بحران مالي شرق آسيا دچار مشکلاتي شد که با اتخاذ سياست هاي خاصي تاکنون به حيات خود ادامه داده است، افزود: اين شرکت حجم بسياري از محصولات توليدي خود را نيز با برندهاي مطرح بين المللي نظير بوش آلمان و الکترولوکس سوئد و جنرال الکتريک آمريکا در سطح جهان به فروش مي رساند.
مديرعامل انتخاب در ادامه يکي از مهمترين رقباي ايران در اين مناقصه بين المللي را شرکت الکترولوکس سوئد دانست که از آن به عنوان غول اقتصادي دنيا و بزرگترين توليدکننده لوازم خانگي جهان ياد مي شود.
وي اضافه کرد: اين شرکت عظيم سوئدي با حمايت مالي بانک مورگو استانلي امريکا و همچنين رايزني هاي سياسي و اقتصادي و لابي هاي بسيار، تا آخرين مرحله همپاي رقيب ايراني خود پيش رفت واميدهاي بسياري به پيروزي خود بسته بود.
مديرعامل گروه صنعتي انتخاب، متذکر شد: اين مناقصه در حد يک خريد بين المللي نبوده و يک پيروزي بين المللي بر رقباي سر سخت جهاني و يک دستاورد بي نظير تکنولوژي جهاني به شمار مي آيد.
وي دهه گذشته را پس از گذشت دوره اي توليد محور، فروش محور و بازاريابي محور، دهه برند محور در عرصه صنعت لوازم خانگي اعلام کرد و گفت: ارج و آزمايش، دو برند ملي لوازم خانگي ايران بطور متوسط بيش از 20 سال پيشتر از شرکت سامسونگ تاسيس شده بودند که متاسفانه به دليل عدم مديريت برند، عدم توجه کافي به صادرات و دغدغه هاي جهاني شدن، مديريت سنتي و پيشرو نبودن در صنعت و … سرنوشتي جز افول و تلاش براي ماندگاري در بازار داخلي نداشته اند.
مديرعامل گروه صنعتي انتخاب اضافه کرد: در کشور ما به دليل ماهيت ساختار اقتصادي و مشکلات نهادينه، صنعت لوازم خانگي با مشکلات عديده بنيادي روبرو است بطوريکه بيشتر شرکت هاي توليدکننده از حد متوسط به پايين، ودرسطح خرد مي باشد و به همين دليل نمي توانند در مباحث بنيادي نظير تحقيق و توسعه و بازاريابي هزينه کلان کنند.
به گفته وي، در دنياي امروز يکي از روش هاي نوين رشد جهشي و سريع در صنعت داخلي، خريد شرکت هاي فرامليتي موفق و استفاده از پتانسيل ها، تجربيات و توانمندي هاي تکنولوژيکي اين گونه شرکت ها است.
وي تاکيد کرد: گروه صنعتي انتخاب با ابتکار مالکيت دوو الکترونيک نه تنها فاصله خود را با رقباي جهاني کاهش مي دهد بلکه سعي دارد با انتقال تکنولوژي روز، يک جهش ژنتيکي سريع و خيره کننده اي را براي خود و صنعت لوازم خانگي ايران به ارمغان آورد.