انتخاب برند برتر به شناخت علمي و عملي نيازمند دارد
خبرگزاري تخصصي معدن- مشاور شركت هاي معروف در زمينه برند گفت : انتخاب برند برتر به شناخت علمي و عملي نيازمند و بايد با متخلفين در اين حوزه برخورد قاطعانه صورت گيرد.
خبرگزاري تخصصي معدن- مشاور شركت هاي معروف در زمينه برند گفت : انتخاب برند برتر به شناخت علمي و عملي نيازمند و بايد با متخلفين در اين حوزه برخورد قاطعانه صورت گيرد.
به گزارش معدن نيوز ؛ “شهرزاد اسفرجاني” با اعلام اين مطلب افزود: برخوردهاي سازمان توسعه تجارت با متخلفين حوزه برند بسيار شايسته است و با اين حركت صحيح مي توان در مسير درست به كارگيري و آموزش علم برند و شناخت آن قرار گرفت.
وي با بيان اينكه برند “عصاره ارتباط سازمان با خريدار است نه مارك معروف” افزود: در ايران تنها چهار شركت توليدي-تجاري در حوزه برند حركت اصولي دارند و با توجه به اين تعداد اندك چگونه برخي ها به خود اجازه مي دهند در زمينه شناخت برند برتر فعاليت غير قانوني داشته باشند.
اسفرجاني با بيان اينكه”برند سازي ايران در تاريكي است” اضافه كرد: در ايران تنها دو يا سه مدرس به صورت تخصصي در اين زمينه فعاليت دارند و همچنين در حوزه هاي تجربي هم اين تعداد زياد نيستند و نبايد هر كدام از صاحب نظران و جويندگان كار اين كلاف پيچ در پيچ را به هر طرف بكشاند.
وي شرايط كنوني تجارب علمي داخل كشور در زمينه برند را با دنيا ، داراي فاصله زيادي عنوان كرد و گفت: لازمه فعاليت داشتن در حوزه برند شناخت معاني و مفاهيم صحيح در اين حوزه است كه بايد به صورت اصولي و همزمان با دانش هاي روز انتقال يابد.
مشاور شركت هاي معروف در زمينه برند با بيان اينكه ارزيابي ها در حوزه علوم اجتماعي متفاوت بوده و هركسي خود را صاحبنظر و كاردان مي داند افزود: بايد تا رسيدن و به دست آوردن تخصص كافي در اين زمينه از اعمال نظر و سليقه هاي شخصي در حوزه برند جلوگيري كنيم.
اسفرجاني با تاكيد بر جلوگيري از اعمال نظر هاي شخصي خصوصا در حوزه برند اظهار داشت: از آنجاييكه برندسازي در حوزه علوم اجتماعي مي باشد، در دو دسته علم ارتباطات و علم طراحي و ديزاين طبقه بندي مي شود و جدايي ميان اين دو دسته امكان پذير نيست.
وي اضافه كرد: اين در حاليست كه با اعمال سليقه هاي شخصي و ندانم كاري هاي برخي ها ميان اين دو بخش فاصله ايجاد كرده و ضربه بزرگي به برترين هاي واقعي در حوزه برند وارد مي كنند.
استاد دانشگاه سپهر اصفهان با بيان اينكه “برند يك امر ذهني است نه متريال” افزود: هر كسي نمايه ها و سلايق خود را در تعريف برند به كار مي برد اين در حاليست كه برند يك مفهوم ذهني بوده كه اگر در مسير توليد ، نوآوري، رضايت مشتري، ارتباط و كيفيت وظيفه خود را به درستي رعايت كرده باشد ، شايسته برتري مي باشد.
اسفرجاني با بيان اينكه در طول فرآيند زمان امكان تغيير ذائقه مشتري نيز سبب مي شود و حتي برند ها نيز تغيير مي يابند تصريح كرد : مارك بودن اجناس به لحاظ شناخته شدن آنها نيست چرا كه در كنار توليد كالا بايد ارزش افزوده نيز در نظر گرفته شود.اسفرجاني با بيان اينكه برند سازي، بازرگاني و تبليغات محصولات نيست تاكيد كرد: برند سازي ، بازرگاني و بازاريابي كردن براي كارخانه و يا يك شركت نيست و بايد بدانيم كه در زمينه برند سازي بايد رويكرد توليدي و مصرفي را در نظر داشت و از سود آوري برخي متخلفين در اين زمينه جلوگيري شود .
وي اضافه كرد: نبايد تنها براي حمايت از شركت هاي بزرگ نامي از آنها برده شود و كار حرفه اي را شركت برند سازي انجام مي دهد كه به صنايع پنهان و ناشناخته مي پردازد و آنها را به عرصه فعاليت و ظهور مي كشاند كه با اين روند شاهد رقابت و بالا رفتن كيفيت خواهيم بود.
مشاور شركت هاي معروف در زمينه برند اضافه كرد: اگر بخواهيم به صورت اصولي به مفهوم برند بپردازيم بايد شركت هايي را مد نظر قرار بدهيم كه تنها به يك محصول و مكمل هاي آن مي پردازند نه آن دسته از شركت هايي كه از روغن تا ذغال را با يك نام توليد كرده و خود را جزء برترين ها مي دانند.
اسفرجاني با اظهار تاسف از فعاليت غير قانوني برخي شركت هايي كه در زمينه برند سازي گام برداشته اند افزود: اعضاي هيات علمي كه براي شناخت برند برتر انتخاب مي شود بايد بازخورد واقعي در حوزه توليد ، ابداع ، ثبت و موفقيت ها و يا شكست ها را لمس و تجربه كرده باشند.
وي اضافه كرد: تمامي اساتيد دانشگاهي ما از نظر آكادمي، بدون نقص هستند اما از نظر عملي توانايي حل مشكلات را ندارند چون آنها تجربه ، آزمايش و همچنين در حوزه توليد حضور نداشته اند.
اسفرجاني با بيان اينكه برخي از اين اساتيد آكادمي حداكثر فعاليتشان به عنوان مشاور يك شركت توليدي بوده است تصريح كرد: اساتيد ما با توليد ، تجارت و بازرگاني فاصله دارند و كساني كه بازخورد واقعي را تجربه كرده باشند، انگشت شمارند كه البته همين تعداد نيز از افراد موفق درحوزه برند مي باشند.
مشاور شركت هاي معروف در زمينه برند با تاكيد بر اينكه فاصله زيادي ميان دانسته ها و علوم ما با واقعيت هاي حوزه برند در جهان وجود دارد و همچنين در نظر گرفتن اين كه حوزه برند يكي از مهمترين و پر زرق و برق ترين حرفه هاي دنياست، پيشنهاد كرد : با دعوت از يك گروه بين المللي مي توان دانسته ها و علوم آنها را كه براي به دست آوردن آن بايد زمان و هزينه زيادي متحمل شد را در طول چند سال كسب كرد و از بروز تخلفاتي اينچنيني جلوگيري نيز به عمل آيد.