مدير عامل شرکت ملي صنايع مس ايران خبر داد:
افزايش توليد و عبور از برنامه پيش بيني شده
خبرگزاري تخصصي معدن- شركت ملي صنايع مس ايران توانست در نيمه نخست سال 1389 در تمام بخش هاي توليد از برنامه پيش بيني شده عبور کند.
خبرگزاري تخصصي معدن- شركت ملي صنايع مس ايران توانست در نيمه نخست سال 1389 در تمام بخش هاي توليد از برنامه پيش بيني شده عبور کند.
به گزارش معدن نيوز ، اردشير سعدمحمدي مدير عامل شركت ملي صنايع مس ايران، با اعلام اين خبر گفت: مجموع استخراج سنگ سولفوري از معادن مس سرچشمه و ميدوك در استان كرمان و سونگون در استان آذربايجان شرقي تا پايان شهريور به 19 ميليون تن رسيد كه 8 درصد نسبت به برنامه پيش بيني شده افزايش و نسبت به مدت مشابه سال قبل نيز هفت درصد رشد داشته است.
وي افزود: مجموع كنسانتره مس توليدي در كارخانجات تغليظ مجتمع هاي مس سرچشمه، شهربابك و سونگون تا پايان شهريور به 452 هزار تن رسيد كه مطابق برنامه توليد بوده است.
سعدمحمدي با اشاره به اينکه مجموع مس آندي توليد شده در كارخانجات ذوب مجتمع هاي مس سرچشمه و شهربابك 142 هزار تن بود، تصريح کرد: اين رقم نسبت به برنامه و مدت مشابه سال گذشته به ترتيب سه و هشت درصد رشد را نشان مي دهد.
مديرعامل شركت ملي صنايع مس ايران، مجموع مس تصفيه شده (مس كاتدي) در پالايشگاه سرچشمه، امور ليچينگ و بيوليچينگ را 110 هزار تن اعلام و بيان کرد: اين ميزان توليد، يك درصد از برنامه پيش بيني شده افزايش داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشته است.
دکتر سعد محمدي متذکر شد: كنسانتره موليبدن به ميزان يه هزار و 213 تن و كنسانتره فلزات گرانبها نيز به ميزان 307 تن توليد شده كه به ترتيب 16 و 23 درصد نسبت به برنامه رشد داشته است.
وي با بيان اينکه در واحد ريخته گريها نيز 33 هزار و 119تن مفتول مسي هشت ميليمتري توليد شده ادامه داد: كارخانه اسيد سولفوريك اين شركت نيز بيش از 32هزار تن توليد داشته كه نسبت به برنامه و مدت مشابه سال گذشته به ترتيب از رشد پنج و 64 درصدي برخوردار بوده است.