اعلام ميزان رضايت مشتريان از خدمات پس از فروش صنعت خودرو در شش ماه اول 89

اعلام ميزان رضايت مشتريان از خدمات پس از فروش صنعت خودرو در شش ماه اول 89

خبرگزاري تخصصي معدن- شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران از شرکت هاي تابعه سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، نتايج تحقيق اندازه گيري رضايت مشتريان از خدمات پس از فروش صنعت خودرو کشور در شش ماه اول امسال را اعلام کرد.

خبرگزاري تخصصي معدن- شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران از شرکت هاي تابعه سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، نتايج تحقيق اندازه گيري رضايت مشتريان از خدمات پس از فروش صنعت خودرو کشور در شش ماه اول امسال را اعلام کرد.
به گزارش معدن نيوز ؛ در بخش ميزان رضايت مشتريان از خدمات پس از فروش خودروهاي سواري، 16 شرکت ارائه کننده خدمات پس از فروش در شش ماه اول سال 89 مورد بررسي قرار گرفته اند و به منظور بررسي اين موضوع مجموعا از 195352 نفر از مراجعه کنندگان به نمايندگي مجاز در زمينه خدمات پس از فروش مصاحبه انجام شده است.
بر اين اساس، ميانگين رضايت مشتريان خدمات پس از فروش خودروهاي سواري در کشور 622 امتياز از 1000 امتياز است.
در بخش خودروهاي سواري، خودروسازان راين با 43 نمايندگي و 690 امتياز رتبه اول، ايران خودرو با 719 نمايندگي و 622 امتياز رتبه ششم و سايپا با 614 نمايندگي و 618  امتياز رتبه هفتم را کسب کرده اند. همچنين در بخش خودروهاي تجاري 15 شرکت عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهاي کار با انجام 23955 مصاحبه مورد بررسي قرار گرفته اند که ميانگين رضايت مشتريان از خدمات پس از فروش خودروهاي کار 558 امتياز بوده است.
آريا ديزل با 18 نمايندگي و 664 امتياز در رتبه اول، ايران خودرو ديزل با 76 نمايندگي و 587 امتياز در رتبه چهارم و سايپا ديزل با 53 نمايندگي و 566 امتياز در رتبه نهم قرار گرفته اند.
در اين نظرسنجي  شاخص هايي چون ” نحوه برخورد و اصول حرفه اي ” ،” زمان و هزينه صرف شده ” ” توجه به خواسته مشتريان ” و ” وضيعت خدمات پس از فروش ”  به عنوان چهار شاخص اصلي مورد نظر بوده است.