استفاده از سيستم جديد مهار آلودگي در فولاد هرمزگان
خبرگزاري تخصصي معدن- خبر استفاده از سيستم جديد مهار آلودگي در فولاد هرمزگان مجري طرح مجتمع فولاد هرمزگان گفت: سيستم مهار آلودگي و عايق صوتي كوره ذوب اين كارخانه در ايران جديد و منحصر به فرد است.
خبرگزاري تخصصي معدن- خبر استفاده از سيستم جديد مهار آلودگي در فولاد هرمزگان مجري طرح مجتمع فولاد هرمزگان گفت: سيستم مهار آلودگي و عايق صوتي كوره ذوب اين كارخانه در ايران جديد و منحصر به فرد است.
به گزارش معدن نيوز طراحيها و فناوري تازه بهگونهاي است كه كورههاي ذوب فولاد درون اتاقكي قرار ميگيرند تا علاوه بر مهار صداهاي ناشي از قوس الكتريكي، از انتشار گازهاي آلودهكننده نيز جلوگيري شود. علي رضا خياط در اين باره گفت: وجود اين اتاقك در اطراف كورهها سبب شده، سيستم كنترل كوره ذوب نيز به صورت اتوماسيون انجام شود. به گفته مجري مجتمع فولاد هرمزگان تاكنون كارخانههاي فولاد از اين سيستم برخوردار نبودند و قرار است بهزودي از اين سيستم جديد استفاده كنند.
كارخانه فولاد هرمزگان از دو كوره پاتيلي ( LF) برخوردار است كه هر كدام از آنها در هر نوبت از ظرفيت توليد 180 تن مذاب برخوردار است. وي همچنين درباره ويژگي ديگر كورههاي اين مجتمع اظهار داشت: در گذشته براي تعويض نسوزها سه روز زمان صرف ميشد، در حاليكه اكنون با بهكارگيري كورههاي يدكي، تنها در عرض چند ساعت نسوزها تعويض ميشوند. وي ادامه داد: اين شيوه سبب كاهش زمان توقف و در عين حال افزايش راندمان و ميزان توليد ميشود.