اجراي 168پروژه ارتقاي کيفيت براي رضايت مشتريان در سال جهاد اقتصادي

خبرگزاري تخصصي معدن- ايران خودرو براي نخستين بار و بر اساس نظر سنجي هاي انجام شده توسط شرکت بازرسي و کيفيت استاندارد، پروژه هاي بهبود و اقدامات اصلاحي به منظور ارتقاي کيفي و افزايش رضايت مشتريان در دستور کار قرار داد.
خبرگزاري تخصصي معدن- ايران خودرو براي نخستين بار و بر اساس نظر سنجي هاي انجام شده توسط شرکت بازرسي و کيفيت استاندارد، پروژه هاي بهبود و اقدامات اصلاحي به منظور ارتقاي کيفي و افزايش رضايت مشتريان در دستور کار قرار داد.
به گزارش معدن نيوز ؛ کيانوش پور مجيب معاون کيفيت ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت : براي نخستين ارتقاي بهبود بروزه هاي بهبود و اقدامات اصلاحي به منظور ارتقاي يکي از رسالت هاي معاونت کيفيت صيانت و حصول اطمينان از برآ ورده شدن خواسته ها و نيازهاي مشتريان در زمينه کيفيت محصولات و خدمات دريافتي است و براي انجام اين مهم اداره اي تحت عنوان ارتقاي رضايت مشتريان در مديريت طرح ريزي کيفيت معاونت کيفيت ايجاد شده است.
وي اضافه کرد: يک پرسش نامه جامع و تفضيلي با حضور مديريت هاي مختلف از معاونت هاي طراحي محصولات جديد .مهندسي ، توليد و کيفيت تهيه شد و ظرف مدت نه ماه سازوکارها و سامانه هاي سخت افزاري و ترم افزاري لازم با همراهي شرکت امداد خودرو جاري سازي و نسبت به عملياتي کردن ان اقدام شد.
معاونت کيفيت ايران خودرو درباره شاخص نتايج اين تحقيقات گفت: يافتن علل نارضايتي مشتريان از کيفيت محصولات مهمترين مشخصه اين بررسي ها بود.
وي افزود: امسال هريک از علل نارضايتي ها را به عنوان يک معلول در نظر گرفتيم و با مشارکت واحد هاي مرتبط با شرکت ، تحليل هاي لازم کارشناسي به منظور تعيين علل ريشه اي انجام شد که نهايتا تعداد 168 پروژ بهبودکيفيت به صورت ويژه براي ارتقاي رضايت مشتريان به تفکيک واحدهاي مختلف شرکت از جمله معاونت هاي سواري سازي ، تندر، شرکت ساپکو و مهندسي خودرو تعريف شد.
وي ادامه داد: به منظور حصول اطمينان از اجراي پروژهاس بهبود و تحقق اهداف تعريف شده برنامه ريزي هاي لازم براي برگزاري لازم براي جلسات هفتگي “ارتقاي رضايت مشتريان” با واحدهاي مرتبط به عمل آمده است.
پورمجيب تاکيد کرد: تيم هاي آ ناليز به همراه نمايندگان معاونت کيفيت با هماهنگي هاي قبلي در محل کار و يا اسکان اين مشتريان حضور مي يابند.
وي يکي از مزيت هاي مهم بازديدهاي حضوري را درک بهتر انتظارات مشتريان عنوان کرد و افزود: اين شيوه کار در موارد زيادي موجب مشعوف شدن مشتريان شده است.
وي در انتها به برخي مصاديق اشاره کرد و گفت : ابراز رضايت توام با مشتريان از حضور تيم هاي اناليز معاونت تندر و نمايندگان معاونت کيفيت در محل کار يا منزل مشتريان و اهميت خاصي که شرکت به نظر آنها قائل شده گوياي اين واقعيت است.
گفتني است طي يگ دهه گذشته ميزان رضايت مشتريان از کيفيت خودرو ها همواره به صورت ماهانه و حتي رسانه اي ا ز سوي وزارت صنايع و شرکت بازرسي و کيفيت و استاندارد ايران اندازه گيري و منتشر مي شده اما به علت کلي بود ن نتايج منتشر شده امکان تعريف پروژه هاي بهبود و انجام اقدامات اصلاحي وجود نداشته است.