وزير صنايع و معادن خبر داد :

اتمام مراحل اوليه طراحي و توليد نمونه موتور ديزل سبك براي اولين بار در كشور

اتمام مراحل اوليه طراحي و توليد نمونه موتور ديزل سبك براي اولين بار در كشور

خبرگزاري تخصصي معدن- اولين لكوموتيو با موتور ملي طي مراسمي با حضور معاون اول رييس جمهور، وزير صنايع و معادن ، سرپرست وزارت راه، رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي و جمعي از صنعتگران ، رونمايي شد.

خبرگزاري تخصصي معدن- اولين لكوموتيو با موتور ملي طي مراسمي  با حضور معاون اول رييس جمهور، وزير صنايع و معادن ، سرپرست وزارت راه، رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي و جمعي از صنعتگران ، رونمايي شد.
به گزارش معدن نيوز ؛ علي اكبر محرابيان در اين مراسم گفت: مراحل اوليه طراحي و توليد نمونه موتور ديزل سبك براي اولين بار در كشور به اتمام رسيده كه يكي از مهمترين ويژگي هاي موتور ديزل سبك ساخت داخل،  مصرف 5ليتر نفت-گاز در هر 100كيلومتر است كه اين موتور را به يك نمونه برجسته در دنيا مبدل كرده است.
وزير صنايع و معادن تاكيد كرد: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده اين موتور را در آينده اي نچندان مورد استفاده انبوه قرار خواهيم داد؛ چراكه هم اقتصادي است و هم آلايندگي كمتري به دنبال دارد.
«علي اكبر محرابيان» با بيان اينكه امروز حمل و نقل ريلي براي پيشرفت كشور يك ضرورت اجتناب ناپذير است، تاكيد كرد: حمل و نقل ريلي با توجه به تمام ساختارهاي اقتصادي و ژئوپلتيك ايران، يك ضرورت قطعي به حساب مي‌آيد.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه در كنار طراحي و توليد انبوه موتور ديزل سنگين، صنعتگران كشور به تكنولوژي طراحي و توليد موتور ديزل سبك هم دست پيدا كرده‌اند، خاطرنشان كرد: امروز كشور ما تنها توليد كننده موتور خودرو در ميان كشورهاي اسلامي به حساب مي‌آيد.
وي افزود: چهار سال پيش اولين موتور سبك ساخت ايران به توليد رسيد و رونمايي شد. اين موتور در ناوگان حمل و نقل كشور مورد استفاده قرار گرفته است و استفاده از اين مورتو رو به افزايش است.
وي در بخش پاياني سخنانش با اشاره به نامگذاري سال 90 به نام سال جهاد اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري، خاطرنشان كرد: در سال 90 با توجه به ساختارهاي اقتصادي موجود و قدم‌هايي كه دولت در سال گذشته برداشته است، شرايط به گونه‌اي فراهم شده كه سال 90، سال جهاد اقتصادي در تمامي بخش‌ها به خصوص در بخش صنعت باشد.