​موثقی نیا:

تحقق جهش تولید مورد نظر رهبری در بخش معدن، آثار مستقیمی در توسعه اقتصاد دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: اگر بتوانیم جهش تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب را در بخش معدن محقق کنیم، آثار مستقیم و قابل توجهی در شاخص‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان ۱۰ برابر بیشتر از کشاورزی است

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون معدن اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: اگر فرهنگ سرمایه گذاری در حوزه معدن جا بیافتد با ظرفیتی که این منطقه دارد ۱۰ برابر حوزه کشاورزی ارزش افزوده و درآمد برای جنوب کرمان خواهد داشت.

حضور مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در دیدار رهبری با کارگران و کارفرمایان منتخب کشوری

پایگاه خبری معدن نیوز -عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان صبح امروز در دیدار جمعی از کارگران و کارفرمایان منتخب کشور با رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز کارگر حضور یافت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پیامی به مناسبت هفته کار و کارگر:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پیامی با تبریک آغاز هفته «کاروکارگر» و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر، از زحمات کارگران جهادگر و سخت کوش صنعت مس کشور تقدیر کرد.

دویست و بیست و ششمین جلسه تولید میدکو برگزار شد

پایگاه خبری معدن نیوز - دویست و بیست و ششمین جلسه تولید میدکو با حضور مدیرعامل این هلدینگ برگزار شد.

آمار خوب «کنت» در فولاد

پایگاه خبری معدن نیوز -دروازه‌بان اتریشی تیم فوتبال فولاد با اینکه آمار خوبی را در این فصل داشته اما در بازی های اخیر این تیم تبدیل به یک نیمکت نشین شده است.

معاون استاندار کرمان مطرح کرد:

کارشکنی صندوق بازنشستگی فولاد در واگذاری شرکت زغال‌سنگ

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه واگذاری شرکت معادن زغال سنگ استان از صندوق بازنشستگی فولاد (ذیل وزارت تعاون) به صدر تامین(زیرمجموعه شستا و وزارت تعاون) می‌تواند مشکلات این معادن را رفع کند، گفت: این صندوق باوجود دستور وزیر تعاون و تصویب در هیات امنای تامین اجتماعی، در بحث واگذاری این شرکت کارشکنی می‌کند.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

بورس آتی چین در هفته‌ای که گذشت

پایگاه خبری معدن نیوز -در هفته منتهی به ۱۹ آوریل، ذخایر قابل تحویل فلزات اساسی در انبارهای ثبت شده بورس آتی شانگهای (SHFE) به جز سرب و آلومینیوم که کاهش چشمگیر ۱۴ درصدی را تجربه کردند، افزایش جزئی را تجربه کردند.

راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی

پایگاه خبری معدن نیوز -واحد احیاء مستقیم شماره ۲ یکی از شرکت‌های بزرگ تولید آهن اسفنجی استان کرمان که با نانوکاتالیست‌های DRI یکی از شرکت‌های فناور بارگذاری شده بود، به مرحله راه‌اندازی رسید.

سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد، بنابراین محروم نیست، گفت: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

کاهش فروش و تولید خودرو در کره جنوبی

پایگاه خبری معدن نیوز -خودروسازان کره جنوبی در مارس ۲۰۲۴، ۳۶۵۴۹۷ دستگاه خودرو تولید کردند که نشان دهنده افزایش ۲۲ درصدی نسبت به ماه قبل است. با این حال، این میزان نسبت به مارس ۲۰۲۳، ۱۱ درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، حجم فروش در مارس ۲۰۲۴ با ۲۶ درصد افزایش نسبت به یک ماه قبل به ۳۹۵۷۳۷ دستگاه در مارس ۲۰۲۴ رسیده است.

استخراج مواد معدنی حیاتی، کلید انتقال به انرژی‌های سبز

پایگاه خبری معدن نیوز -کارشناسان معدنی هشدار می‌دهند که اگرچه استخراج مواد معدنی حیاتی نقش مهمی در گذار سبز جهانی ایفا می‌کند، اما بدنامی این صنعت و سایر چالش‌ها در آینده باعث شکل‌گیری موانع سرمایه‌گذاری در این زمینه خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان:

کالبدشکافی بماند برای پایان فصل!

پایگاه خبری معدن نیوز -سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره روند جذب بازیکن این تیم توضیح داد.

طی سال گذشته انجام شد:

بازسازی ۵۰ عدد پوسته پمپ آب‌رسانی در تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه

پایگاه خبری معدن نیوز -در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۰ عدد پوسته پمپ آب‌رسانی به روش پوشش‌دهی با چسب‌های دوجزئی کامپوزیتی در تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه بازسازی و برای استفاده مجدد در فرایند تولید آماده‌سازی شد.

رشد ۱۶ درصدی ارزش سرمایه‌گذاری‌های منطقه ویژه لامرد در ۱۴۰۲

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از رشد ۱۶ درصدی ارزش سرمایه گذاری در این منطقه طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

شرکای تجاری معدنی در سال گذشته

پایگاه خبری معدن نیوز -بررسی صادرات غیرنفتی طی سال‌۱۴۰۲ به تفکیک بخش‌های عمده و مقایسه با سال‌قبل نشان می‌دهد معدن و صنایع معدنی سهم ۲۸‌درصدی از صادرات داشته‏‏‏‌اند. صادرات معدن و صنایع معدنی در سال‌۱۴۰۲، ۱۳‌میلیارد و ۵۳۷‌میلیون دلار به وزن حدود ۶۴ میلیون ‌تن بوده که به لحاظ ارزشی نسبت به سال‌قبل ۱۱‌درصد و از لحاظ وزنی ۳۲‌درصد افزایش داشته‌است. ارزش واحد این بخش اما ۱۶‌درصد کاهش داشته‌است، به‌عبارتی قیمت فروش بخش معدن و صنایع معدنی در بازارهای جهانی کاهش یافته‌است. میزان صادرات معدنی در سال‌۱۴۰۱، ۱۲‌میلیارد و ۱۷۱‌میلیون دلار بوده‌است. صادرات صنایع معدنی در سه بخش صنایع معدنی فلزی، صنایع معدنی غیرفلزی و معدن صورت می‌گیرد. صنایع معدنی فلزی سهم ۱۹.۹‌درصدی، صنایع معدنی فیرفلزی سهم ۲.۶‌درصدی و بخش معدن سهم ۴.۹‌درصدی از صادرات داشته‌است. این سه بخش در مجموع سهم ۲۷.۴‌درصدی از صادرات ۱۴۰۲ داشته‏‏‏‌اند. صادرات صنایع معدنی فلزی در مجموع ۹‌میلیارد و ۸۲۸‌میلیون دلار به وزن حدود ۱۴.۵ میلیون ‌تن بوده‌است. صادرات صنایع معدنی فلزی نسبت به سال‌قبل، از لحاظ ارزش یک‌درصد و به لحاظ وزن ۸‌درصد افزایش داشته‌است.

ثبت رکوردی جدید در کارخانه احیاء مستقیم چادرملو

پایگاه خبری معدن نیوز -کسب رکورد تولید ماهیانه ۱۵۷/۹۵۰ تن آهن اسفنجی کارخانه احیاء در اولین ماه ۱۴۰۳ برای مجموعه بزرگ چادرملو ثبت گردید.

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تن رسید

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن با عیار ۲۳.۲ درصد و ارزش تقریبی ۶۰ همت رسید.

رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین

پایگاه خبری معدن نیوز -گمرک چین اعلام کرد این کشور در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

معاون اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال‌شرق:

ایران جزو ۳۱ کشور در معرض خشک‌سالی و کم آبی شدید است

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال‌شرق در خصوص وضعیت فرونشست دشت‌‌های استان خراسان‌رضوی گفت: زمان ورود جدی مسئولان استانی به بحث فرونشست در استان به سال ۱۳۸۸ و ایجاد کارگروه مشترک با اداره کل راه و شهرسازی بازمی‌گردد که متاسفانه با منحل شدن این کارگروه در سال ۱۳۹۸ تمرکز و محوریتی که در این مبحث و به ‌طور کلی پایش مخاطرات زمین‌شناختی وجود داشت، از بین رفت و از حالت یکپارچه خارج شد.

نقش هوش مصنوعی در افزایش کیفیت محصولات تولیدی

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید کیفی هر محصول یک کمیت قابل اندازه‌گیری است و رابطه مستقیم با کل فعالیت‌های صورت گرفته از ابتدا تا انتهای فرایند تولید دارد، نیروی انسانی در کل این فرایند نقش دارد، نیروی انسانی با توجه به تفاوت توانائی(میزان تجربه و دانش، توان فکری و جسمی) مسلماً بدون خطاء و اختلاف نخواهد بود و این امر می‌تواند تاثیر مستقیمی در کیفیت داشته باشد، پس بایستی به روشی این خطاها و اختلافات را به حداقل رساند.

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

پایگاه خبری معدن نیوز -با گذشت ۸ ماه از فراخوان جذب طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه از سوی مرکز نوآوری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (نوچاد) و طی مراحل مختلف ارزیابی و داوری ۷۰ طرح دریافتی، اکنون این رویداد به ایستگاه پایانی خود رسیده است و در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه جاری مراسم اختتامیه این رویداد با حضور ارائه‌دهندگان طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه، نوآوران حوزه فناوری، پژوهشگران، استادان و جمعی از دانشجویان حوزه صنعت و معدن در یزد برگزار می گردد.

لزوم بازنگری در اولویت‌دهی و نرخ حامل‌ها انرژی برای صنایع فولادی

پایگاه خبری معدن نیوز -مین پایدار انرژی و افزایش قابل توجه هزینه‌های انرژی از چالش‌های اساسی صنایع بزرگی مانند فولاد به حساب می‌آید لذا باتوجه به جایگاه کلیدی صنایع فولادی در کشور باید در خصوص اولویت دهی ونرخ حامل‌ها انرژی بازنگری صورت گیرد.

در راستای تامین مالی و توسعه صادرات صورت گرفت؛

تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از تفاهم این شرکت با بانک شهر در راستای توسعه صادرات و همکاری در زمینه تامین مالی ارزی با هدف واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز معادن مس خبر داد.

آغاز فرآیند هشتمین دوره ممیزی عملکرد HSE مدیران واحدهای تابعه ایمیدرو

پایگاه خبری معدن نیوز -فرآیند هشتمین دوره ممیزی عملکرد HSE مدیران واحدهای تابعه ایمیدرو از هفته گذشته آغاز شد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد