تولیدات شرکت آلومینای ایران از مرز ۶۳۲ هزار تن عبور کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت آلومینای ایران در سال گذشته توانست ۲۲۲ هزار و ۱۳۸ تن پودر آلومینای معادل، ۳۷۴ هزار و ۱۰۶ تن هیدرات و ۳۶ هزار و ۲۰۱ تن شمش آلومینیوم تولید کند.

بازدید میدانی مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سرچشمه

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در سفر به استان کرمان، ضمن حضور در گلزار شهدا و زیارت مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به صورت میدانی از خط تولید مجتمع مس سرچشمه بازدید و در جریان آخرین وضعیت اجرای طرح‌های توسعه‌ای قرار گرفت.

ادامه جهش قیمت مس به بالاترین سطح دو سال اخیر

پایگاه خبری معدن نیوز -با پایان یافتن گردهمایی سالانه صنعت مس در هفته گذشته، قیمت مس در معاملات پایان هفته به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسید.

طی نخستین ماه ۲۰۲۴ ثبت شد؛

افزایش ۵.۵ درصدی تولید مس تصفیه شده جهانی

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید مس تصفیه شده جهانی طی نخستین ماه ۲۰۲۴ میلادی، ۵.۵ درصد افزایش یافت.

استاندار کرمان:

طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری مس در معادن کوچک باید افزایش یابد

پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار کرمان در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، ضمن انتقال دغدغه‌ها و انتظارات استان، به معادن خرد و کوچک زیرمجموعه مس در استان و اهمیت سرمایه‌گذاری در آنها اشاره کرد و گفت: این معادن برای منطقه و محدوده اطراف خود دارای اهمیت است و ظرفیت‌های متنوعی نیز دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح کرد:

سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای مس

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در محل استانداری کرمان با محمدمهدی فداکار دیدار کرد.

سه‌گانه صعود فلزات

پایگاه خبری معدن نیوز -وضع تحریم‌‌‌های جدید علیه فلزات تولیدشده توسط روسیه از سوی غرب، عقب‌‌‌نشینی شاخص دلار آمریکا و افزایش تنش در خاورمیانه، سه‌عامل تقویت بهای فلزات اساسی در بازار جهانی ظرف ساعات ابتدایی بازگشایی بازارها در هفته جاری یعنی دوشنبه پانزدهم آوریل بود. به این ترتیب بهای هر تن مس به رکورد قیمتی ۲۲ماه اخیر خود صعود کرد؛ آلومینیوم به رکورد قیمتی ۱۵ماه اخیر خود رسید و نیکل کانال قیمتی ۱۸‌هزار دلاری را بازپس گرفت.

قیمت مس در بالاترین سطح ۲ سال گذشته

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت مس در بازارهای جهانی در حالی به بالاترین سطح دوسال اخیر رسید که میزان تقاضا برای این فلز سرخ همچنان ضعیف است. از طرفی تقویت دلار موجب اوج‌‌‌گیری نرخ مس شده و در روز ۱۵آوریل قیمت مس به ۴.۳دلار به ازای هر پوند رسید که نوعی رکورد قیمتی محسوب می‌شود. بررسی بازارهای جهانی نشان می‌دهد که معاملات آتی مس در روز ۱۵آوریل به ۴.۳دلار به ازای هر پوند رسیده که بالاترین سطح طی دوسال اخیر به حساب می‌‌‌آید، چراکه تقویت دلار در مقابل تضعیف تقاضا ایستادگی کرد و در نهایت پیروز این دوئل بود.

رشد ۹.۸ درصدی تولید مس شیلی در فوریه ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید مس شیلی طی فوریه ۲۰۲۴ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۹.۸ درصدی بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد:

طرح‌های توسعه، راهبرد حیاتی برای بقا و پیشرفت

پایگاه خبری معدن نیوز -طرح‌های توسعه، مسئله اساسی و برجسته در راستای پیشبرد اهداف شرکت ملی صنایع مس ایران محسوب می‌ شود. این مطلب را حسین مدرس خیابانی در دیدار خود با مدیران شرکت مهندسی و توسعه ملی مس (متمم ) عنوان کرد.

روند افزایشی قیمت مس

پایگاه خبری معدن نیوز -مس همچنان به روند افزایش قیمت خود ادامه می‌دهد و تاکنون به بالاترین سطح خود از ژوئن ۲۰۲۲ تاکنون رسیده چرا که سرمایه‌گذاران معتقدند کاهش عرضه سنگ معدن برای همگامی با افزایش تقاضای جهانی دشوار است.

افزایش تولید جهانی آلومینیوم در ماه فوریه

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید جهانی آلومینیوم در ماه فوریه سال جاری به ۵.۵۴۴ میلیون تن رسید که نسبت به فوریه سال گذشته با ۵.۳۳۴ میلیون تن تولید، افزایش داشته است.

با وجود محدودیت‌های انرژی در سال گذشته؛

تولید شمش آلومینیوم کشور حدود یک درصد افزایش یافت

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید شمش آلومینیوم کشور در سال ۱۴۰۲به رغم محدودیت های انرژی با حدود یک درصد افزایش، از مرز ۶۳۵ هزار تن فراتر رفت.

با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو:

مراسم معارفه مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مراسم معارفه مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو صبح روز شنبه ۲۵ فروردین ماه۱۴۰۳ برگزار شد.

آغاز مصرف کنسانتره واسطه سنگین در مجتمع آلومینای ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -طرح واسطه سنگین بوکسیت، از طرح‌‌‌های زیربنایی شرکت آلومینای ایران است که مطالعات آن از ۱۵ سال قبل با مشارکت خبرگان صنعت و دانشگاه شروع شد و پس از تست‌‌‌های آزمایشگاهی، پایلوت و مطالعات فنی اقتصادی، برای پیش فرآوری بوکسیت‌‌‌های کم عیار مناسب تشخیص داده شد.

تولید یک میلیون تن آلومینیوم تا پایان سالجاری

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: هم‌اکنون ۷۰۰ هزار تن آلومینیوم در کشور تولید می‌شود که با اضافه شدن ۳۰۰ هزار تن تولیدات شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو)، مجموع تولیدات این فلز به یک میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

دیدار نوروزی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با کارکنان

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در دیدار صمیمانه نوروزی خود، ضمن قدردانی از زحمات پرسنل این شرکت در سال گذشته، بر تحقق شعار سال پیش‌رو از سوی مقام معظم رهبری تاکید داشتند.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران:

همدلی و همبستگی مثال‌زدنی خانواده آلومینا تمام شدنی نیست

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت آلومینای ایران گفت: سال ۱۴۰۲ با همه فرازو‌نشیب‌هایی که داشت به اتمام رسید اما همدلی و همبستگی مثال‌زدنی خانواده آلومینا، تمام شدنی نیست. هر چند در این سال با محدودیت‌های برق، گاز و بوکسیت مواجه بودیم اما هیچ‌گاه از تعهد خود در قبال تولید پایدار و افزایش بهره‌وری دست نکشیدیم.

مجوز فروش سهام سالکو برای صندوق بازنشستگی کشوری صادر شد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: با همکاری دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه و پیگیری های انجام شده توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری سهام شرکت آلومینیوم جنوب امکان فروش پیدا کرد.

پیام تبریک دکتر شه بخش مدیر عامل شرکت آلومینای ایران به مناسبت عید نوروز

پایگاه خبری معدن نیوز -پیام تبریک دکتر شه بخش مدیر عامل شرکت آلومینای ایران به مناسبت عید نوروز

پیام تبریک مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به مناسبت سال جدید

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، طی پیامی فرارسیدن بهار طبیعت و سال جدید را به خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و سپس به همه فعالان بخش صنعت کشور و مردم عزیز ایران، تبریک گفت.

خرمی شاد در مراسم معارفه مدیر مجتمع سونگون:

توسعه، مهم‌ترین هدف شرکت مس در سونگون است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اجرای طرح های توسعه مجتمع مس سونگون را مقدم تر از دیگر بخش ها در سونگون دانست و گفت: مهم‌ترین موضوع در مجتمع مس سونگون توسعه است و اگر به این موضوع توجه لازم نداشته باشیم مسیر طی شده در سالیان گذشته ادامه خواهد یافت.

با زنگ خطر بازار سنگ آهن؛

قیمت مس به دلیل تهدید عرضه افزایش می‌یابد

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت‌های دو مورد از مهم‌ترین کالاهای استخراج شده در جهان به سرعت در حال تغییر هستند، به طوری که قیمت مس به بالای ۹ هزار دلار در هر تن صعود کرد و دلیل آن کاهش عرضه در بازار عنوان شده است.

۱۳ شرکت برتر بازیافت‌کننده آلومینیوم در جهان طی سال ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴، ۱۳ شرکت تولیدکنندگان سبز این فلز باشند.

حرکت شرکت آلومینای ایران در مسیر رشد تولید و بهبود عملکرد

پایگاه خبری معدن نیوز -فلز آلومینیوم با توجه به استفاده گسترده‌ای که در صنایع مختلف دارد، از اهمیت به‌سزایی در رشد صنعت و اقتصاد جوامع برخوردار است. افزایش کاربردهای این فلز در بخش‌ها و صنایعی مانند زیرساخت‌های انتقال برق و خودروهای الکتریکی، رشد مصرف آن را در سال‌های آتی در پی خواهند داشت. به همین دلیل صنعت تولید آلومینیوم جهان در طول چند دهه گذشته با سرعت بالایی رشد کرده و توسعه یافته است.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد