گفتگو، یادداشت و نشست خبری

عضو هیئت مدیره انجمن تولدیکنندگان فولاد در گفت و گو با معدن نیوز؛

کاهش تعرفه واردات فولاد به صلاح صنعت نیست

کاهش تعرفه واردات فولاد به صلاح صنعت نیست
پایگاه خبری معدن نیوز- عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تعرفه زمانی وضع می شود که قصد دولت ها حمایت از تولید داخلی باشد بنابراین اگر کالایی در کشور تولید نمی گردد از طریق عدم وضع تعرفه یا وضع تعرفه های ناچیز، تولیدکنندگان را به تولید تشویق می کنند.
  بزرگنمايي:

سید رضا شهرستانی در گفت و گو با معدن نیوز با بیان این مطلب که کاهش تعرفه واردات فولاد به صلاح صنعت نیست گفت: در تعیین تعرفه ها یکی از فاکتورهای مهم زمان است. در حوزه ورق در سال گذشته اصلی ترین تولیدکننده داخلی یعنی فولاد مبارکه تقاضای کاهش تعرفه را با توجه به حجم تولیدات خود و کمبود ورق زیر 3 میلیمتر مطرح کرد اما با روی کار آمدن واحد سبا از امسال که 1.5 میلیون تن ورق تولید خواهد کرد دیگر کمبودی حس نخواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث شمش هم چون تولیدات فراتر از مصرف داخلی است و حتی پیش بینی می شود تا پایان سال صادرکننده 6 میلیون تن شمش باشیم بنابراین کم کردن تعرفه به نفع تجاری است که قصد استفاده از یوزانس برای واردات خود را دارند.

شهرستانی گفت: حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بر این عقیده است که تعرفه را به گونه ای واقعی نماید که حمایت کننده تولیدکننده داخلی باشد.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد